![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja, så är det nog. Sydeuropas sånger innehåller väldigt mycket vemod. Jämför den portugisiska fadon, där det sorgmodiga är dominant.
Även våra gamla barder var sorgmodiga i överflöd, som Trubbel, I folkviseton, Felicia försvann youname it... Var allting bara eländes elände förr? Visst sjungs det om olycklig kärlek och annat elände idag med, men nog är sångerna gladare idag, eller? Eller är texten av underordnad betydelse idag? Kanske det är så. Förr i tiden berättade man en historia, som t ex Blue bird av Hull. /Netwolf |
|
|
||||
|
||||
|
Så härligt. Säger bara igen, att där skulle jag ha varit
Hade säkert känt igen många av sångerna och sjungit med några rader![]() Kånner ju en del av släkten Kardoulias, så nog skall jag väl få reda på vad som är på gång, när det är dags för Kalymnos igen ![]() Riitta
|
|
|
||||
|
||||
|
Kirtor, vad som händer beror helt av organisatörernas ork, eftersom alla har sina jobb att sköta.
När det är något på gång brukar det berättas på lokal-TV och så ringer man runt till medlemmarna som i sin tur sprider informationen. Så annonseras det också med lappar på stan, särskilt om det är nån "känd" artist som kommer. |
|
|
||||
|
||||
|
Vi var på konserten på fredag, Monica. Det var en flott opplevelse!
Dimitris og min sambo Ketil prøver å få til en "festival" i august med både greske musikere og en svensk og en norsk musiker. Det blir i uke 34. Astri
|
|
|
||||
|
||||
|
Visst är det bra att någon fixar lite musik med både lokala förmågor och tillresta artister. De stora stjärnorna har sina arenor, de små lyser ändå.
|
|
|
||||
|
||||
|
Och dom små kan vara minst lika bra
Riitta
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |