|
||||
|
||||
GA Ferries
Se nedan från Lloyds List... GA Ferries verkar ha stora problem...
Natixis arrests Jet Ferry 1 as GA Ferries falls into loan arrears By Nigel Lowry - torsdag 9 april 2009 FRENCH bank Natixis has seized a vessel in the fleet of Gerassimos Agoudimos-led GA Ferries as clouds appear to be gathering around the Piraeus based privately held operator of eight ferries. The vessel subjected to the security arrest, the 1995-built Jet Ferry 1 , acquired by GA Ferries in 2000, was part of a two vessel funding package... |
|
||||
|
||||
Sv: GA Ferries
Många månadslöner obetalda till besättningarna, fartygen ligger vid kaj utan el eller annat och det är totalt krisigt. Men ni ska se att det poppar upp ett antal miljoner endera dagen...det är ett rävspel med subventioner och avtal och inblandade politiker.
|
|
|||
|
|||
Det var nog rederiets dåliga ekonomi som gjorde att ägaren Gerassimos Agoudimos tog en överdos med piller för ett tag sedanhttp://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...04/2009_106122
Stefan |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Det ska väl vara Saos Ferries men för tillfället står väl alla deras båtar stilla. Deras båt Arsinoi står för övrigt upplagd på Ios så att den syns på webbkameran där.
NEL går väl lite halvknaggligt de också men jag vet inte om det är penningbrist eller nånting annat. De mindre båtarna som de körde med förra sommaren blev väl arresterade på grund av dålig säkerhet och några av de nyare snabbåtarna är väl såld iväg. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Oops, det lät ju inte allt för bra. Kan man säga att man bör avvakta att förboka?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Saos tror jag inte går att förboka, jag vet inte ens om det finns en tänkbar tidtabell för dem för i år.
NEL kör väl bara en rutt och den går runt mellan öarna i Kykladerna, har knappast potential att bli fullbokat på Aeolos Kenteris 2 med den rutten och då finns väl ingen anledning att förboka. Jag kom förresten på att NEL kör också Pireus - Mytilini med en av sina gamla båtar. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Det var ett nytt namn för mig, vilka rutter trafikerar det bolaget ?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Enligt Googles ekonomisidor som jag läste via translate för en tid sedan så hade man bytt ut en del folk i ledningen men jag har ingen närmare kunskap i ämnet. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik (som gärna åker sådana båtar ändå) |
|
||||
|
||||
Tror att jag åkte den på sträckan Sikinos-Folegandros eller så var det Ios-Sikinos. Förövrigt en ö-luffarrutt jag gärna gör om igen.
Eva |
|
||||
|
||||
Jet Ferry 1 låg i Pireus nu i veckan. Ser ut som GA Ferries tagit över. |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Arsinoi var nog den enda som trafikerade Santo - Amorgos som inte var en av jet-typ. Den trafikerade sträckan på lördagar via Ios. Den passade mig perfekt då den var den enda förbindelsen till Amorgos från Ios. Ingenting för den kräsne och för säkerhets skull hade den ett kapell tillgängligt på däck.
|
|
||||
|
||||
Tänk att jag tyckte att jag kände igen båten. Det är ju gamla snabbåten som gick från Grenaa. Såg den ofta och då såg den ut så här:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|