|
|||
|
|||
Bedrägeri?
Igår var jag med om något mycket obehagligt och vill varna andra här som kanske också ska boka biljetter på nätet via SKYTOUR.
Jag kollade billiga biljetter till Aten v 44 på nätet och hittade Austrian airlines t o r med mellanlandning . Jättebra tider och bra pris 1804 kr t o r inkl kortavgift. Det var Skytour som handhade bokningssidan. Allt kollades noga, avgångstider, pris och resevillkor...Jag kom till kortbetalningen och kollade igen att ALLT stämde som jag fyllt i tidigare..jodå, pris, avgångstid och flyg. Fyllde i kortnummer etc och priset 1804 kr stod fast och det var ju DET jag betalade... Innan jag tryckte på bekräfta kollade jag IGEN, för säkerhets skull.. När sen allt var betalt kom ingen bokningsbekräftelse direkt utan en blå rektangel la sig ovanpå min bokning och där stod. " The price for your ticket is changed to 3980 SEK..You have to answer below if you want to cancel or continue? " och så är där Yes -knapp och NO knapp!!! Alltså vilket gäller..Yes för att cancellera eller Yes för att acceptera?? Det var formulerat så att hur man än tryckte så skulle de få det till att jag accepterade det nya priset, mer än dubbelt så mycket som jag precis köpt den för!! PANIK!!! Jag svarade inte alls utan kryssade bort sidan direkt...alltså den skuggade sidan som låg bakom med min bokning. Kryss på den blå rutan fanns naturligtvis inte men den försvann också.... Ingen biljett har kommit och inga pengar har dragits ännu men jag skrev genast till Skytours Helpdesk och var vansinnigt upprörd och skrev att jag INTE köpt biljett till det priset och att prisändringar ska stå annonserade INNAN man betalar och sa att jag tänker polisanmäla om det dras pengar från mitt konto. Väntar på svar, som jag säkert inte kommer att få, och är ju givetvis lite orolig och HELT ointresserad av att just nu ens tänka på internetboknng av andra än SAS direkt! Kan det vara nån "utomstående" som försökte kapa bokningen?? Eller är Skytour så himla fräcka??? Man är ju helt hjälplös i sådanan sammanhang och förmodligen även helt hjälplös om pengar dras... Ville bara "skriva av mig" och varna andra. Lissi - som fått ytterligare varsel om att INTE åka till Tinos i höst |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|