Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-10, 19:47
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Att applådera på flygplan

För några år sedan då vi reste till Kalymnos via flyg till Kos så applåderade valda delar av passagerarna VID START från Arlanda.

Kan lägga till att det var gott om festsugna ungdomar på den flighten. En ung kille blandade helt ogenerat Bailey´s och starköl som "drink" och raggade på flygvärdinnorna - "ööööhhh du, kan jag få dejta dig, när vi har kommit hem till Sverige igen".

Det ni !

Hasse
Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 19:51
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
En ung kille blandade helt ogenerat Bailey´s och starköl som "drink" och raggade på flygvärdinnorna - "ööööhhh du, kan jag få dejta dig, när vi har kommit hem till Sverige igen".
Vissa flygvärdinnor förtjänar applåder för sitt tålamod om inte annat.
Jag har faktiskt varit med om att greker applåderar på sträckan Amsterdam-Athen. Men det kanske hade något med "cafébesöken" på turistmålet att göra?
Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 21:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
Jag har faktiskt varit med om att greker applåderar på sträckan Amsterdam-Athen. Men det kanske hade något med "cafébesöken" på turistmålet att göra?
Va? Vad menar du?

Annars är min upplevelse av greker att de reser sig innan fasten seatbelt lampan är släckt, vid landning! . Det gör aldrig svenskar
Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 21:51
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag har också märkt att det är på charter flighterna som det applåderas, är det någon slags tradition tro? Vem började?
Sluta med tramset omedelbart.
Tycker det är lika pinsamt när det applåderas i biosalongen efter föreställningen.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 22:29
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Annars är min upplevelse av greker att de reser sig innan fasten seatbelt lampan är släckt, vid landning! .
Jaaaa!! Det hände på samma flygning. Det var en hel grupp greker som reste sig upp och flygvärdinnorna blev som tokiga! "Sit down please!!" ropade de till grekerna som låtsades som om de inte förstod och skrattade gott "Re Giorgos, fattar du inte engelska?!" skrockade de till varandra på grekiska och fnissade som små barn.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:43.