|
||||
|
||||
En stor begivenhet - en tur ut av landet
Min snille "Papo" (farmor) var født i 1880
- jeg er blitt fortalt hvilken stor begivenhet det hadde vært for henne, i en alder av 72 år, å kunne foreta sitt livs eneste utenlandsreise - i juli 1952 gikk turen, en "selskapsreise" med buss til Stockholm Å søke om pass og å kjøpe reisevaluta var høytidelige handlinger den gangen. Som det går fram av kvitteringen kjøpte hun SEK 100,-. Kursen ville nok ha vært til stor glede for dere svensker i dag Banken måtte også skrive inn i passet hvor mye valuta hun hadde med seg, o g som dere ser ble bussen stoppet / passet stemplet på Magnor Jeg fikk lyst til å dele tilbakeblikket med dere, som et apropos Kari |
|
||||
|
||||
Sv: En stor begivenhet - en tur ut av landet
Som tiderna har ändrats.
Tack för tillbakablicken! |
|
|||
|
|||
Så finte att Du delar med Dig av detta.....
JA visst har tiderna ändrats...Vi behöver allt påminnas lite ibland. Tack Kari! Lissi |
|
||||
|
||||
Takk for hyggelige tilbakemeldinger, Marianne og Lissi
|
|
||||
|
||||
Intressant! Undrar vad hon gjorde för alla pengarna.
|
|
||||
|
||||
Ja, så intressant!- Pass till våra grannländer...efter 2:a världskriget åkte min far och andra från Jämtland till Narvik med godsvagn och levererade hästar, eller var det kor?? - I allafall var hans kommentar att Sverige norröver var oändligt stort, och att det hade varit spännande att få åka utomlands!
Och nu snurrar vi jorden runt lite hur som helst... |
|
||||
|
||||
Ja, si det
- kanskje kvitteringen på beløpet hun vekslet tilbake også dukker opp blant papirene jeg f.t. "jobber" med |
|
||||
|
||||
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|