Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-30, 23:36
Stifler Stifler är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Hotel Prokopios kontra Studio Ioanna

Hej,
Vi skall till Naxos för första gången (2 vuxna och två barn (7&10)) i augusti. Har varit i kontakt med både Hotel Prokopios och Studio Ioanna. Visar sig att det skiljer sig 30 euro per natt till Ioannas fördel. Kan verkligen Hotel Prokopios vara värt 30 euro extra per natt (även om det är rekommenderat här på Kalimera)?

Mvh
stifler
Svara med citat
Gammal 2009-04-30, 23:41
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Hotel Prokopios kontra Studio Ioanna

Har ni bestämt er för att ni vill bo i Prokopios? Om inte, så var priserna lägre i Agia Anna när vi var där, 5 minuters promenad bort. Jag tycker det är mysigare där med alla strandtavernor och utan den trafikerade vägen som går genom Ag. Prokopios. Iofs. går en väg mellan stranden och en del, hotell, men en stor del av hotellen ligger på strandsidan där vägen svänger. Ett biljettkontor finns också som säljer båtbiljetter.
Svara med citat
Gammal 2009-04-30, 23:51

Varför är priserna lägre i Agia Anna? Enda anledningen till att vi har letat hotel i Agios Propokios är att det fanns många att välja på via Kalimera

Då vi inte varit där innan så är det givetvis en chansning. Vi får vä ta bussen till Agia Anna annars

Mvh stifler
Svara med citat
Gammal 2009-04-30, 23:59
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Stifler Visa inlägg
Varför är priserna lägre i Agia Anna?
Det är mindre, inte lika populärt. Färre hotell har (hade?) pool. Men som sagt jätte fint! Nu är mina uppgifter från 2007, så i sommar blir de 2 år "gamla". Mycket händer. Har ni pool som "krav"?
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 09:02

Nej, pool är inget krav (vi byggde egen förra året..). Men minsta tjejen som inte simmar så bra uppskattar pool.
Det var likadant med hennes syster när hon var yngre. Det verkar som om de uppskattar havet mer och mer när de blir äldre. Då kan de ju uppleva tjusningen med snorkling etc.
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 12:18
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Hej!
Har rest till Naxos varje år under en längre tid, har bott i stan under en hel del år och trivts med det, men alltid tagit bussen ut till prokopios eller Agia Anna för att bada. I fjol tänkte jag att jag prövar att bo i Prokopios...
trivdes utmärkt..bodde på Hotel Prokopios...ligger sist på en återvändsgata..utan nämndvärd trafik.. lite dyrare än andra ställen, men i mitt tycke värt varenda €, rent , fint välordnat, stannade där i 4 veckor . Har iof inte bott på Studio Ioanna, så jag kan inte uttala mig om standarden där. Att bo i Agia Anna är inget alternativ för mig, alldeles för litet och för lungt för min smak. Bada där är iof utmärkt.
Har även bokat 3 veckor i höst på Hotel Prokopios, då skall mitt barnbarn som är 1 år följa med, det ser jag framemot.
Är övertygad om att Ni får en fin semester på Naxos oavsätt var ni bor !
Trevlig resa! // Bertil
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 12:46
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Hej

Jag har bott på båda dessa hotell ganska nyligen, de ligger mittemot varann med en väg emellan, båda har jättefina pooler, vi betalade 30 eur 2007 när vi bodde hos Ioanna i aug, man sover ju bara i princip i rummet man hyr så jag tycker Ioanna är bra, Agios Prokopios är jättefint, men priset är för högt tycker jag, det var priset som var avgörande 2007 när vi tog Ioanna. Det är höst 5 min till beachen så läget kan inte bli bättre.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 13:53
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Vi har bott på Agia Anna två gånger. Båda gångerna på Aggeliki Studios, rent och fint, dock inte barnpool. Jag tror att vi betalad 35 euro för två år sedan (familj med två vuxna och två barn). Du hittar Aggeliki Studios om du googlar.

Bea
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 14:21
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Ok...då är Ioanna ett av syskonhotellen...är en familj som äger 3 av hotellen efter samma gata. Priset är ju helt beroende av vilken tid man reser...nu reser ju frågeställen i absolut högsesong...så något pris runt 35 € är rena önskedrömmen. Sedan beror det iof på vilket boende man bokar..1 , 2 rums lgh...eller vanligt dubbelrum.
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 15:48
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Ja dom är syskon, vi åkte den 25 augusti och var där en vecka, vi hade inte förbokat, utan ringde från hamnen när vi kom till Naxos, så vi bokade på plats, vi hade en lägenhet.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 19:27
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!
Vaggelis (hotel Prokopios) hade fullt förra sommaren när vi var där i mitten på juli, så om ni vill vara säkra på att få plats där så rekommenderar jag att boka.

Det är ett mycket fint hotell men under högsäsong är det mycket folk i omlopp och därför inte särskilt lugnt.
Förra året valde vi att bo lite längre ner på gatan (närmare stranden) på hotell Francesca. Hon har ingen pool med mycket fina rum. På Prokopios skulle vi fått betala 80 E om vi bodde 5 nätter och då skulle vi få byta rum 3 ggr. Vaggelis tyckte inte att det var att rekommendera så vi hittade till Francesca där vi betalade 40 E. (en studio med en dubbelsäng och en enkelsäng)

/Ofelia
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 22:32

När jag tittade en gång till på svaren från Ioanna och Prokopios såg jag att det skilde 45 euro natten och inte 30. Då det inte verkar var någon jätteskillnad så är det ett lätt val. Kan informera att vi får betala drygt dubbla (75) av de 35 euro Maritha betalade
Svara med citat
Gammal 2009-05-01, 23:40
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det är bara att konstatera att Prokopios är minst en klass finare än Ioanna både då det gäller service och bemötande. På Prokopis får man transfer till och från hamnen, det får man inte på Ioanna, På Prokopis kan man äta frukost (vet ej pris), på Prokopis finns Internet, på Prokopis finns alltid folk att handla från i baren, det är det lite si och så med på Ioanna. Det viktigaste tycker jag ändå är att Vaggelis (på Prokopis) är mycket trevligare än vad Ioanna är. Ioanna har också några fördelar, på flera rum är det smidigt att komma in med barnvagn då de är helt i markplan, sedan har de en dotter i 4-5 årsåldern som kan fungera som lekkamrat om man har en i samma ålder (vilket vi har), den viktigaste fördelen för Ioanna är väl priset, förra året behövde vi tre rum så priset blev viktigare än vanligt, i år skavi ha ett rum så vi får väl se var vi hamnar.
För övrigt finns ju också Hotel Dimitra i samma familj och granne med Ioanna, kan också vara ett alternativ men jag vet inte riktigt var deras priser ligger, vi har bott där också i ett stort fint rum på bottenvåningen.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 08:29
jockeoskar jockeoskar är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Hej

Vi var i samma dilemma som er för några år sedan där vi valde emellan Ioanna och hotell Prokorpios, för vår del föll det på Ioanna då det var ca 30 euro billigare per dygn. Nu i juli ska vi tillbaka till Naxos och Ioanna för fjärde sommaren i rad. Precis som någon skrev är de tre syskon som har byggt upp sina respektive hotell och det skiljer inte så mycket mellan dem så att det är värt den prisskillnaden. Vi har alltid fått bra service och ett trevligt bemötande av Ioanna, däremot går en del gäster över från hotell Prokorpios till Ioannas pool då det oftast är lite lugnare och mer plats. När ni kommer till hamnen är det bara att haffa en taxi och be dem köra till Ioanna`s hotell, det kosta ca 10 euro, eller bussen. Frukosten på Ioanna är okej, ingen Scandic buffe. Ha en trevlig resa så kanske vi ses på Ioanna i början på augusti.

Mvh Joakim
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.