|
|||
|
|||
Båtluff med sjösjuka
Hej!
Vet någon hur det funkar att flyga från Athen till Naxos? Vi vill gärna båtluffa men min man blir tyvärr sjösjuk på mindre båtar. Naxos kan väl vara bra utgångspunkt om man inte vill ha för långa båtresor, och vi har inte varit där innan. Tipsa gärna om andra öar för sjösjuka människor. Vi har varit på Samos, Skiathos, Kreta, Rhodos och Parga vi gillar fina stränder |
|
||||
|
||||
Sv: Båtluff med sjösjuka
Citat:
Lars |
|
||||
|
||||
Citat:
Andra öar med fina stränder som ni kan flyga till direkt från Sverige är Lesbos, Lefkas, Kefalonia, Zakynthos, Karpathos och Kos. Så ni har några att välja på om ni inte vill åka båt till Naxos. Personligen tycker jag det är läskigt att flyga inrikes i Grekland eftersom planen är så små. Blue Star Naxos i Pireus. |
|
||||
|
||||
Jag blir också gärna sjösjuk men tar en Postafen (eller Emotostop på de grekiska apoteken) för att inte må illa. Jag vill inte avstå från att båtluffa och det brukar räcka med lite piller.
Mina erfarenheter är att jag som sjösjuk hellre tar mig långsamt fram på en stor färja liggandes i solen på däck än instängd på en snabb flygbåt där jag kan känna av gungningar lättare. Har även nyttjat inrikesflyget i Grekland som jag tycker fungerar alldeles utmärkt fastän de är små plan. Här finns samtliga inrikes flyglinjer http://www.aia.gr/flight_schedule/domestic_en.htm Lycka till! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|