![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Är det någon här som har hyrt bil med www.economycarrentals.com på Kreta? Min fråga är om ni vet ifall de finns i Agia Marina/Platanias också eller om det är Chania som är närmst? Vi vill nämligen bara hyra en bil i 3-4 dagar ungefär och tänkte då ta det mitt i vår 2-veckors resa. Alltså vill vi inte ha bilen direkt på flygplatsen. Mvh Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och min sambo är också intresserade av att hyra bil i Agia Marina. Tips på bra ställen?
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Nyss hemkommen kan jag ge följande tips: AVIS hyrbilar. vi betalade ca 1200 kr för tre dagar för en ekonomibil (Rökfri och i gott skick). Platsen är några hundra meter mot Platania från Agia Marina.
Trevlig resa! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det finns gott om uthyrningsställen. Gå runt till flera och jämnför priser (pruta). Det som är viktigt att tänka på är vad som ingår i försäkringen och framförallt vad självrisken ligger på. Detta kan skilja en hel del.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har varit två gånger i Platanias o båda gångerna hyrt via Speed Wheel. Har funkat hur bra som helst. Hur priserna är jämfört med andra har jag dålig koll på men vet att det har varit helförsäkrat och ingen självrisk o det är värt mycket.
|
|
|||
|
|||
![]()
Glömde att tillägga: Fria mil, självriskreducering osv ingår. Vi betalade endast på 245 kr för självriskeliminering, dvs för allt som ej ingår vid reduceringen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kolla på internet, Cardelmar, det lämnar bilen direkt på hotellet där ni bor en bil typ VW Polo kostar ca 950 all in . Det är bara möjligt att boka via internet . Min erfarenhet är att det fungerar alldeles utmärkt med Cardelmar hyrde själv en Getz i 9 dagar i maj månad ..
Anders Senast redigerad av Kalimera den 2009-06-08 klockan 13:02. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ) |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla svar!
Det blir nog då att vi går runt och jämför priser/försäkringsvillkor när vi väl är där. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|