![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka stränder har mer service i form av tavernor och toaletter?
Hoppas någon hinner svara! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej ! Vi var på Lefkas i Aug -08 . Var på lite olika stränder . Vi bodde i Agios Nikitas på västra sidan . Vår favoritstrand blev Katishma , där finns ett par tavernor , iaf den som ligger längst norrut hade toalett och dusch . Porto Katsiki har inga toaletter o säljer bara typ baguetter. Egrimi har en taverna men det är en lååång trappa ner .De har nån servering där nere med men vet inte om det bara var dryck . Vassiliki är en stenig strand men härlig sandbotten . Där finns flera tavernor i närheten . Vassiliki är en mysig liten "stad" . Pefkoulia har 2 tavernor och toaletter .
Tråkigt om det blir regn : ( . Men det är väl därför Lefkas är en ganska så grön ö . Vi har en vecka inbokad till Kefalonia i Augusti . Hela 2 månader kvar ! Suck ... Hoppas ni slipper regnet o ha en trevlig resa ! |
|
|||
|
|||
![]()
När det gäller mina två favoriter på Lefkas så har ingen av dom taverna eller toalett
![]() ![]() Milos, stax söder om Agios Nikitas. Ta badbåt eller vandra över berget. ![]() Agiofili, öster om Vassiliki (ta badbåt eller vandra dit). Missa inte! ![]() Hoppas att ni får fint väder och får uppleva det jag kallar "Lefkas-ljuset". När luften är kristallklar och färgerna otroliga! Inte alla veckor det är så (kan vara lite disigt ibland), men ofta! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi funderar själv på att ta båten över till Kefalonia en dag. Gjorde ni det när ni besökte Lefkas? Tiden går fort snart är det augusti och ni njuter på Kefalonia! ![]() Trevlig resa till er med! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi älskar att fotografera så hoppas på "Lefkas-ljuset" infinner sig! Isåfall lovar jag på bjuda på många foto när vi är hemma igen. TACK! |
|
|||
|
|||
![]()
Vid den här tavernan (Poseidon), mitt i Agios Nikitas, börjar stigen till Milos. Det tar ca 20 minuter att gå.
![]() Trevlig resa ![]() (Jag ser gärna bilder när ni kommer tillbaka) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lovar att bjuda på bilder och reseberättelse när vi kommer hem! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|