![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Även om Gorgona är en vanlig grekisk taverna upplever jag den som stor och med relativt mycket gäster. Man i mitt sällskap skulle definitivt få ta på sig tröja till shortsen.
![]() Däremot har jag på andra öar besökt en del mycket små, enkla strandtavernor med några få bord vid vattenkanten där bar överkropp kan vara ok på herrar. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Men visst har man kunnat tolka inläggen i den andra tavernatråden som att grekerna alltid klär upp sig till middag. Tror inte att jag är ensam om att ha fått den uppfattningen. // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Är det varmt så går man inte klädd i kavaj och sånt eller i värsta aftonklänningen. Är det typ 30 grader så klär man sig därefter. |
|
|||
|
|||
![]()
Personligen tycker jag att man alltid ska ha minst t-shirt på sig även på strand taverna det ser inget vidare ut med bar överkropp.Sen om man har snygga shorts eller långbyxor beror hur varmt det är.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi tog oss besväret att under vårens månadslånga resa fråga alla tavernaägarna vi mötte hur de såg på det här med klädsel i samband med middag.
Svaren vi fingo voro mer än samstämmiga!! "Om och när det uppkommer incidenter med anledning av förment olämplig klädsel, ja då är det alltid turister som klagar på andra turisters klädsel!!" Att vi som tavernaägare skulle tacka nej till intäkter i intervallet 20-50€ för att gästerna har shorts och sandaler, det är helt otänkbart! Det är helt i linje med vad vi trott och antagit. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Nä, det är förståligt att de inte tackar nej till kunder!
De är smidiga och vet att hantera situationen. Man talar till bönder på bönders vis ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|