Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-13, 15:26
cesilia cesilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard relax 2 - agia marina

Har precis bokat en resa till agia marina, hotell relax 2 nästa vecka. Vi har aldrig varit på Kreta förut och söker tips av alla dess slag! Någon som vet nåt alls om hotellet? Avstånd till Chania resp Platanias? Bästa stränder i närheten? Bra matställen? Prisvärd mataffär? Många frågor.. Supertacksam för ALLA svar!!
Svara med citat
Gammal 2009-07-13, 18:27
_Tina_ _Tina_ är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: relax 2 - agia marina

Hej!

Jag personligen har aldrig bott på relax2 men mina två kompisar bodde där förra veckan och deras rum såg väldigt fint och hemtrevligt ut, dessutom trivdes de väldigt bra där. Angående avstånd så är det ungefär 3 km in till platanias och 8 km till chania, det går både buss och taxi till båda ställena annars kan man gå in till Platanias vilket inte tar mycket längre än 30-40 min beroende på temperatur m.m. Den mest prisvärda mataffären är IN. KA som ligger i närheten av hotellet vid huvudgatan och där hittar man allt man kan tänkas behöva till ganska bra priser. Om man går rakt ner eller en bit till höger när man kommer ner till stranden så får man den bästa stranden, men om man vill umgås med lokalbefolkningen så ska man gå till vänster.
Det finns en restaurang som ja tycker är jättebra om man tröttnar på den typiska grekiska maten och den heter Jay Jay's och ligger i Agia marina old town som du kommer till om du svänger upp vi bensinstationen och bara fortsätter uppåt.
Hoppas allt blir bra på er resa och hälsa till kreta från mig!
Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 13:27
maddem maddem är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

vi åker nästa vecka också men ska bo på hotell relax (inte 2), åke rni från stockholm?
Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 09:15
cesilia cesilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Tusen tack Tina för info och tips!!

Är det någon annan som vet något man ska tänka på eller inte bör missa.?

maddem: Nej, vi åker från göteborg. Hoppas att vi alla får en underbar semester!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.