![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Oj då, jag har svårt att förstå att man redan efter 14dagar kan känna sig "mätt" på
Grekland. Kanske är det tidens stress med snabba klipp och ständiga aktiviteter som påverkar. Jag har de senaste 15 åren alltid sett till att vara minst 3 veckor på resa (ofta 4-5) i Grekland. Självklart ö-luffning. Dock inte längre med ryggsäck utan med "trolly". Som pensionär med lite reumatism börjar ryggsäcken bli besvärlig. Men visst är det underbart att sitta på en båt eller under ett pinjeträd och bara njuta. Läsa en stund, slumra in och drömma om snön som yr hemmavid (nåja inte vid denna årstiden) eller kanske det var lågtrycken som löst veckolång parkeringsbiljett i Norden. Håller med om att en härlig fjällvandring (utan mygg) eller en båttur längs den svenska kusten är minst lika bra som Medelhavet, men....... Numer går turen till Grekland under sept/okt, denna gång bara 3 veckor. Vi sticker den 2 sept och jag bara längtar..... jag är ju så mätt på regn. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag jämför med första Samos-semestern för tre år sedan. Då hade vi inte varit utomlands på över tio år, barnen hade aldrig flugit. Vi var nollställda och sög in varenda upplevelse. Eller förra sommaren då jag reste ungefär en vecka i Spanien med en kompis, vi bokade boende vartefter vi behövde det, tog reda på busstider etc. Vi gjorde inga jättespännande saker, men det var ett annat sätt att resa, intensivare... Igår var jag på Utö över dagen med barnen. Då kände jag den ro jag sökte efter i Grekland, men bara tidvis fann. Ingen charter nästa år, säger jag bestämt. I övrigt ska det förhandlas med familjen. "Eller ska vi åka på varsin semester?" ![]() aina |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åkte för första gången helt utan barn, lämnade det vuxna barnet och tonåringen hemma, kände för allra första gången under en semester att det skulle bli skönt att åka hem.
Dryga två veckor är max vad jag vill vara i Grekland på min semester, vill vara hemma och njuta av allt som sommaren kan erbjuda här hemma också. Är vädret bra så finns det enligt mig ingen bättre plats att vara på än vid/i havet! // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Själv har jag inte varit i Grekland på snart två år (men gjort flera andra resor) och har inga planer på att åka dit i höst heller. Jag är mätt på Grekland och vill uppleva annat. Inte är jag ensam om det heller, jag vet flera andra gamla kalimerafantaster som känner likadant, för att inte tala om många andra fd greklandsresänerer. Det är absolut inget konstigt eller ovanligt med det, även om den uppfattningen ibland tycks vara den enda rådande i det här forumet. Det är iofs inte heller konstigt... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|