|
||||
|
||||
Mitt första möte med Kalymnos - del 1
Senast redigerad av Kalimera den 2014-12-02 klockan 15:49. |
|
||||
|
||||
Sv: Mitt första möte med Kalymnos - del 1
Så det kan vara Kommer ihåg hur jag själv stod vid fören på båten första gången jag åkte till Kalymnosoch Pothea. Den synen var det vackraste jag sett.
Det ljuset glömmer jag aldrig Nu i dessa snabb båtrnas tider ser man ju inte stan innan man är framme Kom på nu att jag åkte dit ensam, det var ju bra gjort i slutet av 80 talet. Det skall bli spännande och läsa fortsättningen Riitta |
|
||||
|
||||
Ja, vad kul att fler har varit hit pa urtiden...det ska bli roligt att lasa mer.
|
|
||||
|
||||
Fölrsta gången vi anlöpte Pothea var en morgon med båten från Kos. Att se de små husen klättra på bergssidorna i strålande morgonsol är en syn man inte glömmer. det var som att se på en perfekt landskap i en modelljärnväg fast tusen gånger bättre.
Har alltid haft Kalymnos i våra hjärtan men har tyvärr av olika anledningar ej varit där sedan 11/9 2001. Hoppas på ett återseende nästa år. För vår del har det blivit litet bökigare att ta sig ditt eftersom man har slopat flyget från Sturup. Chras |
|
||||
|
||||
Äntligen någon som förstår sig på skönhet, tack Chras
Det är ju synd att det är så stökigt och ta sig tid nuförtiden, när det inte flygs till Kos från Göteborg heller Riitta |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|