![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
På min arbetsplats har telefonsjukskrivningarna fungerat som "självcensur" än så länge. Folk som blivit snabbt och kraftigt förkylda har stannat hemma ett par dagar i början för säkerhets skull (vilket de borde gjort ändå men inte alltid gör).
Vi hade faktiskt en kille som blev så hastigt influensasjuk att han fick lämna prov för nya influensan, men han var negativ. Han var dock hemma tills provet var klart. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
värmekamera på chania flygplats?? fan vad tiden går! når jag var där 1:a gången (-90 alt -91) så fanns det inte ens rullband till väskorna bara en svettig äldre herre som lastade upp väskorna på en lång disk! Ibland är utvecklingen utav godo o ibland utav ondo...
vad värmekameror räknas till (ondo/godo) har jag ingen åsikt om men som 2 meter lång och en bra bit över hundra strecket så är jag inte direkt sval efter en 4 timmars flygtur i övertrånga charterplan... |
|
||||
|
||||
![]()
Var har du hört det? Låter lite som råttan i pizzan...
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Citat:
Värmekameror på Chanias flygplats ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jojo, den dagen skulle jag vilja se. Snacka om "skröna"........................ |
|
||||
|
||||
![]()
Flera här på forumet har rapporterat om värmekameror på grekiska flygplatser så jag tror inte alls att det är någon skröna.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Eva har helt rätt! Det är tyvärr ingen skröna...
Vi var med om värmekameror på chanias flygplats 13:Juni i år. Vi klarade oss, men några stycken med "förhöjd kropstemp" fördes bort till läkarundersökning med munskydd på...Var "feber gränsen" gick vet jag inte men man kunde tydligt se på deras stora bildskärmar hur kropstempen varierade i olika färger på kroppen. Vad som sedan hände med dem vet jag inte heller, kanske fick de komma in, eller också var de verkligen sjuka och skickades hem..??? ![]() Men om det nu är så att de tagit bort den kontrollen, så beror det väl antagligen på att de insett att det är svårt(omöjligt??) att stoppa smittspridningen av influensan. Trist om de fick åka hem, man vill ju inte avboka en resa man längtat efter så länge, bara för att man är lite förkyld. Fast det är klart, att om det verkligen är influensan, så mår man nog bäst hemma..../ DAGA |
|
||||
|
||||
![]()
Det var värmekameror i juli också...det satt två personer och "läste av" varje prson som passerade. Så det är ingen skröna eller "råttan i pizzan".
Malin - som inte var för het ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
9 juli fanns kameran på plats, jag hade 37,3 och dottern 36,8. Vi var bland de första att gå förbi kameran, så jag vet inte om någon blev stoppad.
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Når vi ankom Chania den 28.08 var det varmekamera der, men han som satt bak kameraet så ikke i det idet hele tatt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Här hemma tycker ju många att det är hysteri kring svininfluensan. Jag försökte pejla på Karpathos om det är uppfattningen även i Grekland.
De jag frågade fick fundera rätt länge innan de ens kom på det grekiska ordet för svininfluensa. (I grippi ton choirinon tycks vara det bästa). Sen fick jag av en av dem en sån skön utläggning: "Vid sjutiden varje morgon går jag till kafeet och träffar mina kompisar. Vi pratar om det som rör sig just nu. Vi pratar om sport, vi pratar om politik. De av oss som är äldre och inte har någon kvinna, dem retar vi och spånar om vilka kvinnor som skulle kunna vara lämpliga. Men svininfluensan - we don't give a damn" ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Alt det hysteriet omkring den svineinfluensaen
![]() Det er farligere å kjøre til jobben. Blant mye annet. Men ville bare fortelle at også Athens flyplass har varmekamera. |
|
||||
|
||||
![]()
Svininfluensan kallas numera "kultingsnuvan"!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men eftersom nästan ingen under 45 års ålder har någon immunitet alls mot just denna virusstam spekulerar man i att kanske 40-50% av svenskarna kommer att bli sjuka. Om 40-50% av alla anställda är sjuka innebär det en stor påfrestning för många företag, både ekonomiskt och på andra sätt. Och om 40-50% av till exempel alla lärare, spårvagnsförare, busschaufförer, brandmän, poliser, vård- och omsorgspersonal etc. etc. etc. är sjuka innebär det en stor påfrestning även för hela samhällsapparaten. Det är detta "hysterin" handlar om. /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2009-09-19 klockan 15:59. |
|
|||
|
|||
![]()
Helt rätt, och också anledningen till att alla behöver vaccinera sig. Vaccination handlar inte om att i första hand skydda från "död" utan för att trygga samhällsfunktioner samt att minimera smittorisken för personer med ökad känslighet. Det är en solidaritetsfråga.
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
På Samos flygplats fanns det en kamera uppsatt vid midsommar. Det satt en person och tittade på en monitor, men att det skulle ha varit en värmekamera är något som vi först förstått (?) efteråt. Vi utgick från att det var en form av kameraregistrering a la Thailand (och andra länder). Där blir man fotograferad när man ska in i landet.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|