Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-12, 23:13
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Just a perfect day

Det är bara några veckor sedan skolan startade igen och redan känns sommaren avlägsen. Fast i dag väcktes greklands-nerven till liv. Efter lite shopping i Malmö City åt vi lunch på Greekway. Vattnet i kanalen glittrade och solen värmde skönt. Våra Mythos var kalla och souvlakin välkryddad. Grekisk musik i högtalarna.. Helt plötsligt var livet i Malmö som på bästa grekiska ön. Mycket härligt. Är det någon som har något knep på hur man bevarar greklandskänslan (utgår från att alla vet vad jag menar) in i höstrusket?

Monica
Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 10:24
jennylns avatar
jennyln jennyln är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Sv: Just a perfect day

Ja visst är det härligt... själv åt jag grekiskt till lunch i torsdags.
Tips 1; sitt i solen och mys med lite bra musik (viktigt att sluta ögonen)
Tips 2; Köp bra "konservmat" på Lidl, Dolmades och de inlagda bönorna!
Tips 3; ta en skön fika med resekatalogen som bästa vän.

Så brukar jag göra då väntan är alltför lång! / Jenny
Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 12:20
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Man kan ju också laga till en grekisk måltid på egen hand. Då har man också de rätta dofterna omkring sig ett bra tag. Så gör jag rätt ofta. Om man då också lyssnar till grekisk musik så är det nästan perfekt. För att göra det hela ännu bättre kan man se på alla de greklandsbilder man sparat från sina resor. Eller se på andras bilder här på Kalimera...
Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 15:03
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Jag tycker att ett jättebra sätt att drömma sig till Grekland är att göra fotoböcker (över internet) av varje Greklandsresa med egna foton. Det är enkelt och blir otroligt fint! Det är en så härlig känsla att sitta och bläddra i dem.
Jag har precis fått hem min som jag gjort över vår resa till Skopelos och den är helt underbar!
Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 19:19
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Jag och min man försöker bjuda på stormiddag tre-fura gånger per höst/vinter/vår. Alltid lamm med samma gäng vid påsk! Vi brukar bli ca 10 vuxna och 7 barn. Vännerna som kommer har alla anknytning till (och hjärtat) på Kreta. Vi äter grekiskinspirerad mat och spelar all tänkbar blandning av grekisk musik Fösta tillfället för i höst blir den 26e Sept. Då min äldsta dotter blir 6 år. Traditionen har blivit att vi då också visar årets film från semestern vilket blir extra härligt då de flesta av oss sammanstrålat Rethymno och också är med på filmen.

Härliga minnen men också en fin påminnelse om att livet är bra härligt i Sverige också
Svara med citat
Gammal 2009-09-14, 12:58
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Vakna till Grekland var morgon.
Jo det gör jag så fort dom blå slår upp . Har så jätte fina tavlor från Kreta med soluppgång och solnedgång + soluppgång från Skopelos. Fina bilder med canvas som jag själv tagit . Väggen med tavlorna får en att känna sig lite piggare en tidig morgon när klockan ringer 0530 en jobbhelg .
Har alltid tankar på att återse mitt kära Grekland.
Birgitta
Svara med citat
Gammal 2009-09-15, 19:32
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Mat och bilder är väldigt bra. Jag tog mig samma och spikade upp tavlan vi köpte i Sigri på Lesvos i somras. Den är jättefin. Vi har bara inte hittat någon bra plats till den tidigare. Nu prövar vi lite olika ställen.

Monica
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.