Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-17, 18:29
seaside seaside är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sofias taverna???

Jag har blivit mycket besviken hur gäster behandlas på Sofias. Det verkar som att vi skall äta snabbt och betala så att andra kan komma åt vårt bord. När vi besökte Sofias för några veckor sedan. Vi hade percis ätit färdigt när notan dimper ner på vårt bord utan att vi hade önskat det. När en av oss gick på toa och var på väg tillbaka till bordet får hon en kram av Sofia själv som sa hej då. Det är synd att det har blivit på detta viset för de serverar god mat, men tar verkligen dåligt hand om sina gäster. Aldrig mer Sofias. På andra ställen får man sitta och njuta av maten och miljön. Rominos har både god mat och mycket trevlig personal.
Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 11:06
nettanhallbergs avatar
nettanhallberg nettanhallberg är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Sv: Sofias taverna???

Kan bara hålla med....
Vi kom hem från Karpathos igår, och besökte Sofias häromdagen.
Vill verkligen inte rekomendera denna restaurang!! Brödfaten ställdes i en hög på bordet...servett, tandpetare osv fick vi inplastade precis som på flyget...Sofia var inte "närvarande" när hon tog upp vår beställning, skrev samtidigt som hon spanade runt efter nya gäster. NEJ, aldrig mes denna restaurang!! Det finns andra som är fantastiskt trevliga med god mat.
Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 12:56
elofsdotter elofsdotter är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Upplevde samma bemötande redan 2005 när vi besökte Sofias!
Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 19:55
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Precis som 2006 när vi var där. Stämmningen bland personalen var så uppjagad så det blev komiskt. De hade hela tiden ett öga utåt för att fånga ev blivande kunder. Bord och stolar flyttades runt över huvudet på gästerna som redan var där och trängdes ihop tätt tätt.
Titt som tätt flamberades det och så nära som det var mellan borden
såg man folk haja till när en eldslåga utan förvarning flammade upp precis intill och det kändes som ett under att det inte hände en olycka.
Men vilka goda "bollar" vi fick som avslutning. Heder åt dem i alla fall att vi fick ett fat extra utan krus när vi bad om det. Är det någon som vet vad "bollarna" heter?
Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 22:01
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Är det loukomades, möjligen? Små flottyrmunkar som ofta serveras med lite honung och kanel?
Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 22:31
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Är det loukomades, möjligen? Små flottyrmunkar som ofta serveras med lite honung och kanel?
Tack, Inkfish ! Det låter som de. "Flottyr" är i vanliga fall inget för mig, men de var verkligen jättegoda!
Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 22:34
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Nej, det kanske inte är "flottyrmunkar" egentligen men det var det närmaste ord jag kunde hitta.

Är de riktigt välgjorda är de hur goda som helst, det håller jag med dig om
Svara med citat
Gammal 2009-09-19, 08:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tycker att det är stor skillnad på loukomades och munkar. Riktigt goda loukomades smakar helt annorlunda, konsistensen och storleken är inte heller lika. De godaste jag ätit serverades just på Karpathos vid en taverna efter strandpromanden.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-09-19, 10:06
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

En taverna till som är överskattad är Mikes tyckte vi. Var där två gånger under våra 14 dagar på Karpathos. Ingen höjdare någon gång direkt, men trevlig personal.
Hittade däremot en liten taverna nere vid hamnpromenaden där en liten virrig, fykantig herre servarade. Fick vänta en stund på maten, men det var det värt! Den kan ha hetat något som To Perigiali??
Kan även rekomendera Odyssey som ligger mitt emot hotell Romantica stax utanför Pigadia. Vällagad mat och saftiga grillrätter!

Gud vad jag fick Greklandssug nu när jag skrev detta!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2009-09-19, 11:06
Eva Ls avatar

Perigiali tror jag min favorit hette när jag var där för ett antal år sedan. Det var där jag fick underbart goda loukomades. De hade alla traditionella ungsrätterna och det var alltid mycket greker där. Mikes som många rekommenderade redan då föll mig inte riktigt i smaken.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-09-19, 18:35
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi fick faktiskt den bästa måltiden i Pigadia hos Manolis och Minas på Mikes På menyn stod det något som heter"Exohikon" detta hade vi aldrigt hört talas om och måste testa
Det visage sig vara en gryta med jättemört kött, tomater, feta, ris som var kryddat med något väldigt gott, kanel var det visst med också

Riitta
Svara med citat
Gammal 2009-09-19, 18:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
På menyn stod det något som heter"Exohikon" detta hade vi aldrigt hört talas om och måste testa
Mmmmmm... detta åt jag också när vi var där senast. Mums i kubik!!! Brukar alltid ta dagens special på Mike's och har därigenom fått många trevliga överraskningar i matväg.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2009-09-19, 20:14
Eva Ls avatar

Låter bra att deras mat är ok. Minns inte vad vi åt men det bestående intrycket är att stämningen var stressig. Kanske för att vi var där de tre första veckorna i augusti.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.