![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har också besökt Santorini vid 14 tillfällen senaste åren, 3 sköna veckor varje gång, o har faktiskt också vid ett tillfälle sett en grek som körde fyrhjuling. Majoriteten av förare är dock fortfarande turister.
Som jag förstått det kommer inte förbudet att avse handikapphjälpmedel utan det är ämnat att stoppa okynnes-/nöjesåkning med fyrhjuling. |
|
||||
|
||||
![]()
Oj då,
Grimm är visst på ett kaxigt humör denna afton. Kanske beroende på att en av piraterna kommer ner från Umeå för att hälsa på farsgubben i morgon... ![]() Men allvarligt talat, fyrhjulingar, annat än som ett handikappfordon, har inget berättigande inne i städer/byar/samhällen/vardagsrum. Jag kan mycket väl se fördelarna för jägare, fiskare, skogsägare och allsköns människor i behov av att utföra transporter i oländig terräng. De är smidiga, lätta starka och är relativt lättkörda, jag jämför bara med 941:an som jag körde i gröna kläder. Men som sagt, 4-hjulingar (alltså INTE automobiler) finner jag vara föga berättigade till existens inom befolkade områden, med ovan nämnda undantag. /Grimm |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|