![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi tänder också ett ljus för Birgitta. Lärde känna henne år 2007 på stranden Prokopios Naxos där hon underhöll oss med sina anektoter om Grekland och alla händelser som hon hade upplevt. Birgitta kommer att saknas både här på Kalimera och på Naxos
mvh marie och thore |
|
||||
|
||||
![]()
Daniel: Bara en liten uppdatering att jag promenerade till den lilla kyrkan Agios Nektarios i utkanten av Chora, Naxos i förrgår eftermiddag/kväll (27 september) och lät ett litet ljus brinna för Brige, samt ett för min egen mamma (som gick bort 2007).
Ag. Nektarios är en bedårande liten kyrka belägen i ett bostadsområde kallat Aspra Spitia (om jag inte är helt fel ute), omgiven av just vita hus, träd och odlingsfält där det fridfullt spatserar hönor, tuppar och katter. /Delfi |
|
|||
|
|||
![]()
Sitter här på kvällskröken med min kära fästmö Sofia, läser i tråden och blir alldeles överväldigad. Tårarna rinner och sorgen blir väldigt påtaglig för mig men det är ändå positivt för jag behöver hjälp i mitt sorgearbete då jag är alldeles för väl tränad i konsten att undvika att "känna efter" när det blir för jobbigt. Tusen tack för det ni skriver och hur ni skriver på ett så positivt och stöttande sätt! Det värmer.
/Daniel |
|
||||
|
||||
![]()
I helgen tänder vi vårt speciella ljus för Brige (Birgitta), det speciella fredsduveljus vi hade med oss till Grekland i höstas, här hemma i Umeå.
Vi tänker på henne. Jag hörde i veckan ett fint citat av Py Bäckman: "Snart... är man ett litet ljus själv. Vackert. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Det lyckades mig efter vissa prövningar att få en fungerande bild på
Briges ljus vi nu ånyo tänt denna afton. Länk http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=2225 Arne och Birgitta |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|