![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det någon som har sett filmen?
|
|
||||
|
||||
![]()
Den har tyvärr inte kommit till Gävle än.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Ungefär samma skrev recensenten i DN. Hur som, nu har jag köpt biljetter och ska se den ikväll. Återkommer med en recension i morgon.
|
|
||||
|
||||
![]()
Återkommer redan idag. I min roll som cinast ger jag filmen 1 åsna i betyg, i min roll som Greklandsdåre blir det inte heller mer än 1 åsna. Det var en av de sämsta filmer jag sett på bio på mycket länge. Åsa-Nisse, kom tillbaka, allt är förlåtet.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men gud så hemskt
![]() Tack för recensionen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som Apolloresenär fick jag erbjudande att gå på en förhandsvisning av filmen veckan innan premiären. Jag tog med mig mitt trettonåriga barnbarn. Hans kommentar när vi reste oss efter filmen var: "Den var rätt förutsägbar". Och det höll jag med om. (Fast jag ska nog erkänna, att jag njöt lite av att höra grekiska och se en del fina vyer.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det var ju inget bra betyg, men Åsa-Nisse har sina kvalitéer faktiskt!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag var väl en av de få som inte var sådär överförtjust i första filmen, så jag har inte den stora längtan till att se denna. Speciellt inte när den får så dåliga recensioner. Men om man får en sådan där härlig Greklandskänsla, vill jag nog se den iaf
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hade tänkt gå och se den i dag, men jag tror jag avstår. Men den där Greklandskänslan/längtan drar i mej, så jag får se hur jag gör.
|
|
|||
|
|||
![]()
Du menar "Åsa-Nisse Far i luften"? Där recensenten skrev "Far i frid"... Det lär förresten vara världens kortaste recension...
Men nog ska jag se den. Även om den inte är bra. Lite Grekiska och bilder därifrån kan det inte vara helt fel... ![]() ![]() Trots att den förra filmen "Bröllopet" har fått bottenbetyg av alla så gillar jag den. Den är "söt". Det är möjligt att det säger mer om mig än om filmen... Det bjuder jag på i så fall. Men jag älskar alla dessa små referenser till Grekland som man kanske inte uppfattar om man inte varit där rätt mycket. "Ime tria archidia...." ![]() Den måste ses oavsett betyg... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skall se filmen. Är inte så kräsen
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ibland så kan man faktiskt se en "lämnar hjärnan på hyllan" film. (Fritt översatt från finskans "aivot narikkaan"
![]() Ivi -som såg Crash för tredje gången igår kväll. Den filmen är verkligen inte någon lättviktare, men oj så bra! Har inte ni sett den, så har ni något att se framemot! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja DEN är så bra! En av de bästa filmer jag sett faktiskt. Har säkert sett den minst tre gånger också.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med, ger filmen ett väldigt lågt betyg. Fast jag blev glad ändå, av att få höra den typiska grek brytningen på Engelska samt det typiska sättet " how can you plan your life" etc.
/Jeanette |
|
|||
|
|||
![]()
Crash är en av de bästa filmer jag sett...ska skaffa den på DVD.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Är det jag som är knäpp eller har dom redan slutat visa Min stora feta grekiska semester? Sökte på SF men den finns inte med, trots att trailers från SF visade att den hade premiär 25/9. Är jag galet ute? Fel biograf? Eller har jag redan hunnit missa den? Tråkigt i så fall!
|
|
||||
|
||||
![]()
Den har då inte kommit till vår SF än och gör det kanske aldrig. Antagligen lika bra det. För den som vill se en bra annorlunda film rekommenderar jag gärna en Augustilunch i Rom. Lågmäld, härlig film med mycket Italienkänsla som jag såg på Folkets Bio förra helgen.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Augustilunch i Rom såg vi i veckan på Kino i Lund.
Småtrevlig, visst, men jag tyckte nog den var lite "seg" fast den bara var dryga timmen men ändå värd pengarna. Härligt med dessa små lågmälda filmer... Har ni inte sett "Paris" så är den mycket sevärd.. Den grekiska semestern tar jag nog hellre i verkligheten än på bio om man ska tro rescensionerna här. ![]() Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|