Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-05, 00:34
a_fellmans avatar
a_fellman a_fellman är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Nya Karpathos bilder, dykning och torterad katt

Nu har jag lagt in bilderna från 2008 och även från vårt senaste besök i slutet av september. Det som är lite speciellt är bilderna från i onsdags då jag fick följa med Xronis och Giannis ut och fridyka. Det finns också en hel del kattbilder och bland annat en bild på nedanstående katt som någon grym människa hade tejpat baggage taggen på svansen. Den hade gått runt så under en längre tid, jag lyckades dock fånga den och medan jag höll den så lyckades Anita och Mia klippa bort skräpet. Vad trött man blir när man ser sådant. Vi hade annars en fin vecka och bodde för första gången på Pantheon och tyckte det var helt ok.

Om man vill träffa Xronis, Mimis och Flourio utan att behöva åka till Grekland kan man istället åkat till Jakobstad i Finland där dom kommer att var och spela den 24 oktober.

Anita & Sten-Anders Fellman

Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 19:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Nya Karpathos bilder, dykning och torterad katt

Hej Anita,

Eftersom jag är Karpathos-fan gick jag givetvis med intresse direkt ut på jakt efter bilderna som du säger att du nu har lagt in. Sökte på din profil, men där finns såvitt jag kan se inga album. Kollade också er hemsida men inte heller där hittade jag 2008 års Karpathosbilder. Var har du lagt in dem?

/ Mats
Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 23:30
a_fellmans avatar

Hej, man får ju inte ange länkar här men om du går in på min sida som du hittar i min profil eller genom att titta på katt bilden och klickar på resor 2008 och sen på Karpathos så hittar du alla bilder sedan 2004 fram till idag.

Sten-Anders
Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 23:24
a_fellmans avatar

Opssss..... Jag glömde att ladda upp ett par mappar med bilder så nu finns det fler att titta på. Jag har också gjort dom lite mindre för att det ska gå snabbare om man har dålig uppkoppling.

I den mapp som heter Sundry finns inbjudan till 20-årsfesten i Jakobstad dit Xronis, Mimis och Flourio kommer. Svar senast den 12 oktober. Anita och jag kommer att åka. Vi åker med morgonfärjan den 23 okt till Åbo och övernattar där första natten och sen bor vi Jakobstad andra natten för att åka hem med färjan natten till måndag. Man kan också ta nattfärjan på fredagkvällen för att slippa övernattningen i Åbo.

Sten-Anders
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 23:25
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det var värst vad Föreningen Greklandsvänner i Jakobstad har mycket aktiviteter. Jag har faktiskt funderat på att gå på någon tillställning nångång då vi varit där men det har aldrig blivit av. Lär inte bli nu heller då jag knappast kan göra klart att vi åker dit till den helgen så snabbt.

Mvh Janérik

Ps. Kan det vara så att Fellman kommer från de trakterna? Det är ju ganska vanligt namn där.
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 23:41
a_fellmans avatar

En gång i tiden (på 1600 talet) hette vi Hansson och bodde i byn Fällan i Lövångerssocken i Västerbotten. En förfader som då var riksdagsman bytte namn till Fällman och därifrån spreds vi. Bland annat via Österbotten och så småningom kom två stycken till Åland där jag är ifrån. En del stavar med e och andra med ä.

Sten-Anders
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 23:46
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av a_fellman Visa inlägg
En gång i tiden (på 1600 talet) hette vi Hansson och bodde i byn Fällan i Lövångerssocken i Västerbotten. En förfader som då var riksdagsman bytte namn till Fällman och därifrån spreds vi. Bland annat via Österbotten och så småningom kom två stycken till Åland där jag är ifrån. En del stavar med e och andra med ä.

Sten-Anders
Ok, blev bara nyfiken då ni tänkte hitta till Jakobstad, jag bodde själv runt Jakobstad de första c:a 25 åren av mitt liv.

Mvh Janérik (som också bott i Mariehamn)
Svara med citat
Gammal 2009-10-08, 00:09
a_fellmans avatar

Här dyker Xronis och Giannis till musik

http://www.youtube.com/watch?v=n3fvPTx_TbE

Sten-Anders
Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 21:12
a_fellmans avatar

I går stängde Pelagos men om knappt två veckor träffar vi hela gänget igen i Jakobstad, sista anmälningsdag är i morgon måndag. Anita och jag åker på fredagkväll den 23 okt och hem med nattbåten på söndag den 25 okt. Det finns fortfarande gott om plats på båten.

Sten-Anders
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.