![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kanske beror lite på när man åker också? Störs man verkligen så mycket av barn? Jag har aldrig tänkt på det. Jag föredrar i alla fall horder av barn istället för festandes ungdomar. ![]() Vill man vara på den säkra sidan så ska man kanske boka resan efter de flesta redan haft sin semester. Vi åkte till Kefalonia i slutet av Juli förra året och jag kan inte minnas att det var så mycket barn då. Är man barnrädd rent allmänt så ska man nog hålla sig undan de mest eftertraktade ställena och kanske välja någonting lite mer avlägset. Skala är nog ett ganska bra val då skulle jag tro. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Håller fullständigt med... Jag förstår ej att några små barn som leker kan vara störande ![]() ![]() Hälsningar C@nny |
|
|||
|
|||
![]()
Det var jeg som startet denne tråden og jeg blir forvirret når dere snakker om "styrrende" barn. Det har jeg ikke nevnt med et ord. Så, fantasien går livlig
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
xxx
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Självklart inte ![]() Men som vi skriver här så har vi inte upplevt att det svämmat över av barnfamiljer på ön. Ön är en familje-ö (i jämförelse med ex Zante), men det betyder inte att det finns en massa barn. Det är ganska lugnt o stilla överallt. Genomfarttrafik, skällande hundar o dyl kan vara mer besvärande..... Det är väl bara nattetid i centrala Argostoli som det kan bli mer liv och rörelse ![]() Hälsar C@nny |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var som sagt i Skala i slutet av juli och det var rätt lugnt där. Om det berodde på att det rent generellt inte brukar vara barnfamiljer där, eller om det var för att vi var där efter de flestas semester var över vet jag inte. Slutet av Juli verkar hur som helst vara en ganska bra tid att åka om man vill slippa den värsta turismen och ändå ha den värsta värmen (som jag och bruden söker)
![]() Jag vet inte hur stränderna är i Lassi, men i Skala är dom inte långgrunda, så jag skulle tippa på att barnfamiljer inte väljer att bada i havet där. Sedan är det ganska stenig botten i Skala så det borde väl vara ännu en orsak att inte välja Skala om man vill bada i havet. Däremot var vi en sväng till Katelios (en liten fiskarby cirka 15 minuter från Skala med bil) och där var det riktigt långgrunt, och där skulle jag tippa på att många barnfamiljer väljer att bada. Men så finns det ju pool på de flesta hotell, och i Skala fanns det en ganska stor restaurang med ett litet sånt där barnpalats i. Såg dock inte så mycket barn som var där och lekte när vi var där. Boka slutet av Juli, så borde det vara lugnt. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle välja Lassi och då främst för närheten till Argostoli, dit det även går buss. Dessutom är man mera "centralt" om man vill åka lite runt på ön. Stränderna är också fina.
Valet har inget med barn att göra. Carina |
|
|||
|
|||
![]()
jag ger min röst till skala, passar för vuxna utmärkt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Lassi, utan tvekan. Ett mycket bättre läge och mycket bättre stränder. Dessutom det jag såg av Skala; väldigt dominerat av engelsmän (inget ont i det i och för sig), men väldigt turistisikt på något sätt. Skulle absolut inte vilja tillbringa en vecka där på Kefalonia.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//C@nny |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|