![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från Janne på Naxos för cirka 1.5 timme sedan:
![]() "Nio beaufort, alla båtar inställda. Vi älskar det! Tur vi reste i går ![]() Senast redigerad av inkfish den 2009-11-02 klockan 12:43. |
|
||||
|
||||
![]()
Vad betyder det hur vädret är när man är på Naxos!!!
Vill gärna byta med er. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Härlig inställning Janne!
![]() Camilal |
|
||||
|
||||
![]()
Det ska bli bättre i morn kväll.... Värre än så här blir det knappast! Det viner och ylar runt husknutarna..... Och vi har värmen är på för först gången i vinter. Brrrrr
STAY WARM ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har också busväder. Täckena fram, sockar på, stängda fönster...Katterna har fått
sköna lådor i lä under yttertrappen. Det ser så mysigt ut bakom presenningen jag ordnade som vindskydd, tre -fyra tillsammans i varje låda som tittar fram när de hör att vi öppnar dörren. |
|
|||
|
|||
![]()
ÅH...jag längtar tillbaks!!
![]() ![]() Grekland är UNDERBART i alla väder!!! Fast jag trodde att det fina vädret som kom på min avresedag skulle stanna... Jag har redigerat mina bilder idag och upptäckt att jag redan längtar gräsligt tillbaks....men det är väl för att man måste gå till ett jobb man vantrivs på i morgon. Hoppas att vädret blir så det går att plocka oliver som det var tänkt. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Här är en som vill ha sol på semestern. Väcker ingen längtan alls till ett kallt och blåsigt Naxos men jag antar att den som reser på hösten är fullständigt inställd på villkoren. Förhoppningsvis tittar solen snart fram och då är ön kanske både grön och fräsch.
Låter så tråkigt Lissi när du skriver om ditt jobb. Hoppas inte dina elever läser det du skriver. Är det så många lärare känner idag känns framtiden i skolan inte så trevlig för barnen. Kanske det var likdant förr men ingen vågade säga det. Jag läste en underbar bok från en pedagog för några månader sedan som hette något i titeln med strålglansen i dina ögon. Kanske den kan ge dig lite lust tillbaka. Eva Senast redigerad av Eva L den 2009-11-02 klockan 07:29. |
|
||||
|
||||
![]()
Kollade på webcam och lite blå himmel syns i dag i alla fall. Blir det för kallt, Janne och Camilla, kan ni ta lite Metaxa, Ouzo (straight så här års) eller varför inte Raki. Skulle gärna vara på Naxos, trots vädret
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vädret kan verkligen vara en överraskning på alla årstider ![]() Jag var just på samma tid senaste november på Peloponnesos och solen sken varje dag och det var ganska hett och SÅ härligt väder! Jag hade också tur och längtar så mycket tillbaka! Ha det bra trots vädret Janne! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men resurserna dras åt och vi är många lärare som känner samma..Detta ska dock inte diskuteras här....fel tråd!...och jag har läst boken! Att ha sol på semestern är för mig absolut inget kriterium på om det är en lyckad semester eller inte SÄRSKILT inte efter denna tur! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Från Janne för en dryg halvtimma sedan:
![]() "Vinden har mojnat, regnet upphört o solen tittar nu fram. Har gått en lång prommis längs en öde Plaka beach. Bilden är fr Plaka. Nu äter vi lunch på Gorgona i Agia Anna. Vi är de enda gästerna." |
|
||||
|
||||
![]()
Skönt att de verkar ha möjlighet till lite skugga på stranden i alla fall..
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh, tänk att få bada där...det är säkert lika varmt och skönt i vattnet som det var på Tinos, för att inte bara tala om hur härligt det är efteråt.
Ha det bäst Janne och Camilla ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men tror du verkligen att du hade fixat det Lissi, .... att bada utan störtregn???? ![]() Ha en fin fortsättning på resan Janne och Camilla. / ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi -som pular med fotoresebrevet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Brr, jag har frusit i rusket här idag och jag tycker att det ser ruggigt ut på bilderna. Kul att Janne o Camilla trivs ialla fall. Ha en skön resa ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Från Janne för en stund sedan:
![]() Solen sken i Chora när vi gav oss av imorse. Är nu i ett folktomt Aperantos (bilden). Här uppe är det kallt. Gick faktiskt vilse i byn, troligen för att allt är stängt. Spökstad. Häftigt! Nu lunch på enda öppna tavernan. |
|
||||
|
||||
![]()
GRATTIS Camilla (och Janne
![]() ![]() Hoppas det klarnar upp snart, skulle bra gärna vilja se lite badbilder, eller i alla fall lite fina strandbilder med sol och klarblå himmel. Hoppas ni får lite av det också innan ni reser hem. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|