Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-01, 22:50
eldo eldo är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kalimeras historia

Ja det måste ju stämma och jag har fel. Det var nog någon annans sida jag hittade då jag skulle till Santorini.....
Jag minns oxå att Jan-Erik hade en Greklandssajt på 90 talet........men som försvann..

Eva-Lena
Svara med citat
Gammal 2009-11-02, 14:00
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Hittade Kalimera i maj 1998.
Men då såg Kalimera lite annorlunda ut och Forumet har också ändrat utseende ett par gånger sen dess.
Svara med citat
Gammal 2009-11-07, 23:05
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Jag var väl med här ganska från början, alltså 1997 då om det stämmer som skrivs ovan. Precis som Eldo skriver så hade även jag en sida om Grekland, jag har faktiskt kvar den men bara på min egen hårddisk. Jag läste lite på den nu och får det till att jag startade den sidan 1996 och gjorde en stor uppdatering i december 1999. Jag minns att Janne också gjorde en stor uppdatering samtidigt som mej, jag jobbade som ett tok för att hinna få ut min sida först och den kampen vann jag.
Jag tittade också i lite gamla mail och kan konstatera att både jag och Janne jobbade hårt för att få igång ett forum under slutet av 2000, vi hade båda haft forum som hade brakat ihop och jag fick igång ett nytt forum i oktober 2000, jag registrerade mej på Jannes forum 1 december 2000 men det fanns alltså ett forum innan dess också. Tyvärr har jag förlorat alla mail som jag fick innan oktober 2000 så jag vet inte hur det fungerade då.
Min sida plockade jag ner 2005 då det mesta av informationen på den var inaktuell och jag inte hade varken tid eller ork att börja uppdatera.

För övrigt så finns fortfarande den webbring som jag startade på den tiden kvar, jag har tappat bort lösenordet till den så jag kan inte döda den och har inte orkat ta reda på hur jag ska få fram det.
Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 14:14
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Kommer inte ihåg när vi hittade Kalimera men det måste varit i slutet av 97. Kommer ihåg att 99 skrev vi litet info om Kalymnos och bifogade bilder därifrån. Janériks site minns man även. Det var då som Grekland blev det mest populära resemålet för oss svenskar. Tiden går fort men Kalimera består. Kommer ihåg när Jannes mål var att bli den största svenska sajten om Grekland. Det löftet har han verklige uppfyllt.
Det blir inte så många inlägg numera men det kollas varje dag vad som är nytt på Kalimera. Det är bara att gratulera och se fram mot de nästa 10 åren Janne.
Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 16:37
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Känns som om jag varit med länge..min man va med ett kort tag också...men han tyckte inte det var intressant ..det viktigaste var båtluffning och hur mycket man sett...Jag hade samma uppfattning men tjurig Norrlänning som jag är så fortsatte jag...Och jag tycker att Kalimera är Bra!
Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 19:39
yvonne yvonne är inte uppkopplad

Har varit med sedan 1998. Kommer ihåg vilka häftiga debatter det kunde bli ibland.
Yvonne
Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 21:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Häftigare än vissa nu menar Du??

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50.