Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-06, 16:58
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Koufonissi-Schinoussa

Skopelitis går antagligen minst sex dagar i veckan i början på juni. Den brukar gå vid 9 - halv tio mot Naxos och det tar ca 30 min till Schinoussa. Från Schinoussa mot Koufonissi tror jag att det går ca 17.

Man kan också chartra Kostas eller Rousetto Prasinos för att bli skjutsad och hämtad med någon av deras båtar. Kontakta båtbiljettkontoret i byn för mer info om detta när ni är på plats.

Ett gott råd när man reser med små barn: Stanna på den plats där barnen trivs, de flesta barn njuter mer av att känna igen sig än att uppleva en massa nya miljöer. Upptäck i stället alla små äventyr som finns på varje ställe och som man bara hittar om man drar ner på tempot!
Lycka till med turen!
Våga
Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 22:33
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Koufonissi-Schinoussa

För mej känns det som att 11 dagar, 2 barn och 3 öar är för mycket av något annat än antal dagar. Mitt tips är alltså att satsa på två öar och låta barnen njuta lite i stället. Vore det min resa så skulle jag börja på Koufonissi och sedan åka vidare till Naxos för att därifrån ha bra kommunikationer till fastlandet då jag ska hem.
Jag antar förresten att ni flyger till Aten.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31.