![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi har vid två tillfällen besökt denna underbara ö. Första gången i mitten på juni och andra gången i slutet på maj. Junivistelsen var kanon. Strålande väder men dock kyligt i havet. majvistelsen var kyligare. Kyliga vindar, lite regn varvades med soliga dagar men nästan obadbart i det kalla vattnet. Vill ni njuta badsemester åk senare, men det är en underbar ö ![]() Familjen Stolfer |
|
||||
|
||||
![]()
Såsom vi så ofta här på forumet har konstaterat, är det alldeles omöjligt att säga något säkert om vädret nuförtiden!
Jag har besökt Thassos tjugotals gånger, oftast i början av juni och nästan alltid har jag haft lycka med vädret. Men jag tycker inte alls om hettan, då jag vandrar gärna, men simmar gärna i havet. Vattnet är naturligtvis ganska kyligt i maj men uppfriskande ![]() Visst kan det regna, också häftigt men det går i allmänhet snabbt förbi. Thassos är ingen ö med mycket starka vindar på våren och naturen är som bäst på den tiden. Ha en kul resa! Eija |
|
||||
|
||||
![]()
Har försökt hitta klimatdata för Thassos, men det närmaste jag kommer är Limnos. Det torde var någorlunda lika. Här har du väderstatistik.
Tobbe |
|
||||
|
||||
![]()
Var på Thassos 2 v i maj 2008 och då hade vi tur m vädret, var nog bara regn en em vilket kändes svalkande.
Strålande sol och en lagom temperatur för att åka runt med mc och ta ett dopp här o där. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|