|
||||
|
||||
När drabbar resfebern er?
Först kanske man ska definiera vad resfeber är.
Resfeber är i hög grad ett positivt tillstånd som kännetecknas av känslor av förväntan, energi, lust, längtan och stark endorfinutlösning. Eventuella negativa biverkningar av resfeber som kan uppstå kännetecknas av allmän rastlöshet, smärre koncentrationssvårigheter vid vardagliga ting såsom rutingöromål och arbete. Utomstående kan stundtals drabbas av en viss tjatighet och ensidighet i fråga om samtalsämnen, varvid den feberdrabbade anmodas söka sänka temperaturen. Dock oklart vad slags febernedsättande medel som fungerar. (Förslag: En rak höger? Kontra med att enbart tala om bergsbestigning i extremt kalla områden?) Själv drabbas jag av resfeber vid läsning av Kalimera-guiderna (just nu Amorgos och Kykladerna). Vid hotell- och biljettbokning. Att det är tre månader kvar tills vi ska åka är egalt. Nästa släng av resfebertopp kan komma när vi börjar packa och natten innan flyget ska gå. En "natten före" gick jag upp och läste samma novell på svenska och på spanska. Axolotl av Julio Cortazar. Ska nog göra det till en reseritual, för novellen är bra. |
|
|||
|
|||
Sv: När drabbar resfebern er?
Har det redan nu! Ska flyga för första gången. Åker till thassos i slutet av maj. Så fort jag tänker på det kittlar det i magen av oro och av lycka :-)
Har redan börjat skriva packningslista till dottern och mig |
|
||||
|
||||
Känner inte någon resfeber, men förväntan. Åker ju till Kreta om 17 dagar och till Kina om om 60 dagar.
Men så kom jag till Hälsocentralens lab imorse. Har ju tagit tag i min hälsobesiktning, efter 7 månader som avtalspensionär. De flesta proverna var bra, men så kom EKG:n. En AT-läkare kallades in. Ditt hjärta går lite för fort. Vi får ta ett nytt EKG om en vecka. MEN, hon trodde att jag hade lite RESFEBER! Kommer provet att bli bättre om en vecka? Fan trot! Birgitta |
|
||||
|
||||
Ja du Yannis, jag skulle nog också drabbas av hjärtklappning. Jag har resfeber en liten snutt varje dag.
Åker ju ensam för första gången och bara det är ju spännande. Vem ska nu handla morgonfrallan??? Har 72 dagar kvar innan jag ska upp kl 23 för att göra rent kattlådor och sedan sätta mig ensam i bilen och köra 3 timmar till Landvetter. Musik till bilresan är fixad och en termosmugg också, till kaffet. Små flaskor med diskmedel, schampo o duschtvål är fyllda och väntar på att få packas. Grubblar mest nu på vilken väska som blir lagom. Lite ska ju inhandlas på plats och tas med hem. Taxe-free sortimentet gås igenom varje vecka. Inte så att jag kan beställa, men jag kan ju kolla läget Trots att vi gjort denna resan de senaste 6 åren samma tid, så pirrar det härligt i magen när den närmar sig. Fast det pirr jag har nu är ju inget mot det pirr vi hade i fjol, maken o jag, när vår stora Amerikaresa närmade sig. |
|
||||
|
||||
Haha, precis det bekymret har vi också. Familjens nytillskott hör inte heller till de morgonpiggaste... dessutom kommer vi att bo LITET längre ifrån bagerierna i sommar. (Men MYCKET närmare - för att inte säga precis mitt på - hamnpromenaden! )
Karin med 91 dagar kvar till Karpathos och som har känt av resfebern sedan resan bokades i höstas... |
|
||||
|
||||
Man behöver inte gå ända till bageriet för att köpa frukostbröd. Ta närmaste supermarket, brödbilen kör nybakat bröd runt vid 8 tiden
Riitta,morgonpigg |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin INTE morgonpigg! |
|
||||
|
||||
Nä, jag handlar inte heller bröd på bageriet. "Mama Angelica" får brödet levererat just vid 8-tiden. Har hon inte öppnat, tar man en fralla och lägger pengar brevid.
Men skulle jag visa mig direkt från sängen så skulle jag skrämma i hjäl gamla och små barn! Så att handla frukostfralla innebär att håret måste blötläggas och fixas innan jag kan visa mig. Vid det laget har jag redan dött hungersdöden . Fast jag kanske löser detta lilla "problem" med att ta med mig ett paket knäckebröd |
|
||||
|
||||
Förlåt,har spårat ut lite
Jag brukar inte ha så mycket resfeber längre. Inte långt i förväg i allafall Eftersom jag är pessimist, så tror jag inte att jag kommer iväg innan dagen före kanske Fast när man kliver in i Volvon tidiga morgontimmen och börjar köra mot Landvetter brukar det börja pirra i magen Riitta |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|