![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag hör i normala fall till de hårt angripna men just nu är mina bett lätt räknade och riktigt små. Raki funkar även på myggbett, precis som vinäger. Har ni lite att göra, och saknar anlag för Tavli, kan ni skjuta mygg med pepparkornen ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
I går kom solen till Chania och alla som kunde tilbringade dagen på stranden. Det var varmt och skönt ända fram till sena kvällen då en kylig vind slet tag i allt löst. Vid 22-tiden träffade jag en trevlig svensk herre iklädd sin frus lilla figurstickade cardigan
![]() Nu på morgonen är himlen blå med spridda molntussar och en måttlig vind, solen skiner och det håller runt 23 grader. På vädersajten lovar de sol och värme, växlande molnighet och en skvätt regn på onsdagkväll. Temperaturen kommer att flexa mellan 19 och 31 grader fram till och med torsdag morgon. Även vindarna kommer att vara växlande - hoppas de håller en förmånlig kurs... Nu vill jyckarna ut ur hundgården och springa av sig. Återkommer med mer information vid tillfälle. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Det är så gott som vindstilla och naturmetoden talar för ca +27 grader när jag tar ut hundarna på morgonpromenad vid 10. Solen gassar obarmhärtigt och jag bär med mig en hink vatten till de två vildarna. Inne i skuggan under olivträden är det rätt behagligt att sitta, om man bara slapp röra på sig. Tyvärr kallar plikten och med svettvåt T-shirt får jag bege mig hem igen. Idag blir det nog till att starta butikens A/C - inte för mig, men för svettiga nordbor
![]() De som är lyckliga nog att semestra i Chania idag har inget att klaga på - Njut av dagen och förhoppningsvis en ljummen kväll! //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Helt rätt att packa en långärmad. Ser på Mitsos restaurang att en del har långärmat, även om det ser trevligare ut än på länge ikväll.
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|