![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Du bör SKYNDA dig till en ögonläkare, antingen gå till en vårdcentral, sjukhus eller till en privat läkare eftersom dina ögon är en skatt. Kasta bort gamla linser. Har du känsliga ögon är det bäst att bära rätt anpassade glasögon eftersom de är skonsammare för dina ögon.
Hälsningar Enigma som har en erfarenhet i den här branschen. |
|
||||
|
||||
![]()
Klart du ska till doktorn. Jag drabbades av någon ögoninflammation här nere i somras och besökte doktorn i närmaste byn, fick droppar och salva.
Inte konstigare gå till doktorn här i Grekland än i Sverige. Senaste månaden har jag gått hos doktorn här för att kolla mitt blodtryck , och måste bara säga att läkarna här nere är mycket noggrannare än hemma i Sverige. Jag har inte betalat nånting för mina besök, visat mitt EU sjukvårdskort bara. |
|
|||
|
|||
![]()
Min erfaring er fra Nafplio, men det funker det slik der, funker det vel på samme måten i resten av Hellas.
Du kan begynne med å gå til legevakten på sykehuset. Har de en øyenlege på vakt - som har tid - vil han se på øyet ditt. Uansett - enten får du behandling der og da, eller øyenlegen/sykehuset henviser deg videre til privatpraktiserende spesialist. Du må selv kontakte spesialisten, men be gjerne sykehuset anbefale en. På sykehuset er det som regel gratis, om du har med deg det Europeiske trygdekortet, en time hos privat lege koster fra 30 E og oppover, sånn cirka. Lykke til! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|