Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-14, 08:43
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Platanias - Marakis hotel?

Hejsan,

Vi har bokat Marakis hotell i Platanias tills i juni. Har någon bott där tidigare eller vet något om hotellet? Det har fått bra recensioner på booking.com men man vet ju aldrig.

Det blir tredje svängen till Platanias/Agia Marina för oss på tre år. Har tidigare bott i Agia Marina men tänkte nu prova Platanias. Är det någon skillnad på de två orterna? Har bara gått igenom Platanias som hastigast och tyckte väl att det ungefär likadant ut, men lite mer av allt kanske.

// Linnea
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-04-14, 09:27
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Platanias - Marakis hotel?

Jag har inte bott där själv men vänner till oss.
så vi har vistats i poolen och baren ett par gånger.
Ägarinnan är ganska bestämd av sig, men bra.Hotellet ligger på ovansidan av genomfartsvägen och lite inklämt. Rummen var rätt fräscha och det som mina vänner bodde i var mycket rymligt med stor altan på bottenvåningen.
Ni bor mitt i smeten och har nära till allt, ät gärna på Minoa som ligger bara snett ner från ert hotell på samma sida.
Dom har mycket god mat och bra service
Vi firade vår 1 bröllopsdag där och vi fick så fint bord med rosor och dom bjöd på kaffe och licör/cognac, samt hade dom bakat en stor chokladtårta till oss.
Ha det så gott där nere...Myssa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-14, 13:11
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Platanias - Marakis hotel?

Det låter ju kanonbra! Jag gillar att bo centralt, så man kan strosa och promenera på kvällarna. =))

Hur är poolområdet? Är det bra för barn? Jag har en lite knatte på 4 och en 8 åring.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-04-14, 15:20
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Platanias - Marakis hotel?

Jag tror det fanns 2 pooler där och avdelning för barn. Gräsmatta runt om och nära till baren Sen då ni strosar hoppas ni hittar in på Tartufo, som faktiskt också blivit en favorit. Dom har en baksida så man slipper sitta mot gatan och har jättegod grekisk mat och för den som vill har dom också italienskt kök. Vedeldad pizzaugn dessutom mycket stora portioner. Den ligger på andra sidan gatan och en liten bit bara från er.
Myssa...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT