![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Nu har vi bokat en vecka till rhodos gamla stad 1/7 efter att ha varit på kreta flera år i rad
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Första gången på rhodos tycker jag man ska se gamla stan, kalithea, gamla stadion, lindos och bada vid Agia Tsambika. Har man barn så kan det vara roligt att åka till waterland och till aquarium.
Att äta i gamla stan tycker jag inte är ngn jätte bra idee förutom att det är dyrt så tycker jag inte det är äkta grekisk mat. En restaurang som är värd i gamla stan är Alexis restaurang, supergod mat med hög klasss |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för ditt svar Gorgona
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Maji
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bra val av ö
![]() Antique är en VÄLDIGT ojämn restaurang. Vi har ätit himmelskt god mat men även kall, trist och på gränsen till äcklig mat där. Numer hoppar vi över att besöka det stället. Om ni hyr bil ska ni absolut äta i Lardos, på Savvas där är det grekisk mat av hög kvalitet och till mycket bra priser. Vad ni 'måste' se? Mitt tips; Prasonissi! Trevlig Resa. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Här får du ett par bilder från Kristina roms och ett från tavernan Eros
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Och så tavernan Eros. trevligt ställe med mycket god mat och INGEN inkastare ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla Riitta!!! Jag blev så otroligt glad över bilderna
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
hej fjonk
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Prasonissi är södra spetsen på Rhodos med härliga sandstränder och ofta stora vågor på västra sidan och lugnare vatten på den östra sidan (i alla fall när vi varit där). Perfekt för surfare då på västra sidan. Underbart härligt klart vatten att bada i. Det är alltså mest stränder och fin natur, men det finns även ett par tavernor och hotell.
Hos Kristina trivdes vi förra året, men vi var där i slutet på april och hade nästan stället för oss själva. Stor gemensam terrass är det på första våningen. Nere i gatuplan är det en gemensam gård. Du kan läsa mitt resebrev med bilder från början av 2009 här till vänster på sidan om du vill. Riitta, vilka fina bilder du har tagit hos Kristina! |
|
||||
|
||||
![]()
Her er et bilde fra Prasonissi.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi bodde hos Kristina nu i somras och trivdes jättebra där!! Mycket trevligt och bra beläget. Gamla stan är mysig trots allt krims krams och miljoner turister ![]() Vi åt fantastiskt god mat på Romios i gamla stan! Det kan vara lite svårt att hitta bra restauranger för många är verkligen rena turistfällor med dålig mat! Men Romios var riktigt bra och mysig tyckte vi! //Stina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack ALLA för era svar och bilder ang Rhodos gamla stad med omnejd,och restaurangtips
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns en härlig tant som vi kallar souvlakitanten i gamla stan. Vidunderliga souvlakis! Tror på östra sidan. Ska ta reda på bättre. Bra, gott, billigt! Äta, dra vidare!! Kanon
|
|
|||
|
|||
![]()
Det finns så mycket att se och göra i Rhodos. Men jag tycker absolut att ni ska ta en endagstur till underbart vackra Lindos. Där finns också en av öns vackraste stränder. Sen kan ni ta en tur upp till klostret Filerimos på västkusten. Underbar utsikt över Ixia och Rhodos stad. Där finns också ett stort kors i betong som man kan klättra upp i via trappor. Faliraki Waterpark på östkusten är också värt ett besök. Faliraki Waterpark är en jättestor anläggning, men glöm inte smörja in axlarna och ryggen med solkräm innan ni hoppar i plurret.
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Faliraki Waterpark är kul och besök gärna bargatan i Faliraki efter 24.00 så får ni se hur britterna brukar festa loss.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis till ett fantastiskt val av boende! Kristinas är nog ett av de mysigare ställen vi bott på.
Romios som tidigare nämnts är en mycket trevlig restaurang med god mat. När ni går från Kristinas nerför Pithagora ligger, eller i vart fall låg(april 2008), Kostas taverna. Där har vi fått några trevliga o goda (octopussen har vart makalös) middagar, ja kanske inte vår katträdda dotter då, som överrumplades av en katt som hoppade upp i hennes knä ![]() Vi andra hade en glad stund dock! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|