|
|||
|
|||
Sv: Strejk den 20 maj
Også på livingingreece.gr finnes det ferske oppdateringer mht. hvem som streiker/ikke streiker likevel osv.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ser ut som om det blir en resa till slut . Bara askmolnet håller sig borta nu . |
|
|||
|
|||
Det senaste så här en dag före storstrejken den 20 maj är att allt kommer att stå stilla - förutom flygen! Det står att flygledarna inte deltar i den här strejken, så just nu verkar det som om planen kommer att flyga och landa som vanligt.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Är det så galet att flygfältet i Aten är stägnt den 31.maj? En del av familjen åker dit just den 31.5.
Jag själv åker till Rhodos den 29.5 o.det tycks inte vara någon problem den dagen. |
|
|||
|
|||
Citat:
Dock så är det andra som strejkar.. Se tidigare i forumet. Men tror det är båt och buss folk och en del andra.. Jurister osv osv.. |
|
||||
|
||||
Citat:
Här i Chania gick turistbussarna (och lokalbussarna) varma ikväll. Var det bara vissa bolag som strejkade tro? Vi har hamnat i det läget att vi (medelgreken) inte har råd att strejka mer. Vi förlorar ju inkomst, och kanske jobbet. Nu kör vi hårt för att ta hand om de turister som hittat hit trots askmoln och stormvindar. //Kikh |
|
|||
|
|||
Citat:
Båtar kanske inte går o. bussarna i lokaltrafik, men hoppas turistbussarna från flygfältet visserligen går. Man klarar sig nog. |
|
||||
|
||||
Mulig jeg ikke er oppdatert. jeg trodde det "kun" var i Pireus og evt endel andre store havner det skal være streik 31.mai???
|
|
||||
|
||||
De här strejkerna håller på att bli alldeles för mycket nu, de strejkande har inte längre folks sympati. - Tre kryssningsbåtar med 7000 passagerare skippade Pireus i går och for vidare, de som har inkomster av turisterna var jättearga.
|
|
||||
|
||||
Läser i vår morgontidning, GP att 20 % av Greklands BNP kommer från turistnäringen och lika stort procenttal arbetstillfällen genereras av turismen.
// Helén |
|
||||
|
||||
En bit upp i tråden skrev jag att jag mailat med ett rederi och de svarat att hamnarbetarnas strejk den 31 gäller alla hamnar i ö-världen.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Soleil skrev :"Är det så galet att flygfältet i Aten är stägnt den 31.maj?" |
|
||||
|
||||
Det stämmer med den information jag själv har fått. Vi skall inte tro att vi är så säkra bara för att det står skrivet någonstans att chartertrafiken inte påverkas, vad hjälper väl det även om flygledarna inte strejkar, då planen inte kan landa p g a att all teknisk personal strejkar. Kryssningsfartygen var de första att svika och dra vidare, det är snart dags för oss vanliga charterturister att göra samma sak. Som utlandsgrekerna säger, de är bra på att bita sig själva i svansen just nu.
|
|
|||
|
|||
Jag instämmer.....Jag kommer tydligen inte iväg på denna resa heller och ska grekerna strejka med jämna mellanrum hela sommaren så har de tappat allt vårt förtroendekapital. Jag tänker boka om till ett annat land och det kommer att dröja innan Grekland står högst på önskelistan.
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag förstod allt hur du menade. Flygen är ju knappast inkluderade i en hamnstrejk. Det som gjorde att jag skrev var att du skrivit det "kun" var i Pireus og evt endel andre store havner - och det gällde alltså ALLA hamnar, enligt Aegean Speedlines Jag hoppas snart kunna rapportera från plats |
|
||||
|
||||
Citat:
Enigma |
|
||||
|
||||
Citat:
- det blir nok orden igjen når du kan rapportere l i v e Men jeg h å p e r jo du unngår streiker Ha en herlig ferie |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|