Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-04, 11:50
humlans mamma humlans mamma är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010
Standard Boende nära hamnen i Naxos

Hej
Vi har med oss en liten 1-åring och ska övernatta i Naxos på söndagkväll och åka ut till Amorgos dan efter. Vi kommer med båten ca 23.45 på kvällen på söndag. Skulle vara tacksam över tips på boende? Pension Sofi hade tyvärr fullt. Gärna nära. Eller ska vi bara ta en hotellraggare på plats? skulle vara skönt ha allt klart eftersom vi har en liten med oss. Tacksam för tips!
Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 12:03
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Boende nära hamnen i Naxos

Jag har tyvärr inget tips på boende, däremot en liten undran, kommer ni från Piraeus, i så fall hade jag fortsatt med båten till Amaorgos istället för att behöva installera sig för endast en natt

Trevlig resa!
// Helén
Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 12:08
humlans mamma humlans mamma är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Tack för tips Helén! Ja, vi kommer från Pireus då. Tänkte det skulle vara jobbigt komma fram så jäkla sent på natten, men du kanske har rätt att man lika gärna kan "köra på" när man ändå är i farten. Hur är båten över? Vi åker den billiga långsamma har jag förstått. Ligger folk på golvet och sover? finns soffor osv? Har aldrig greklands-ö-luffat förrut.......
Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 12:19
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

De tider du anger tyder på att ni åker Blue Star Ferry, det är fina moderna båtar. Det finns soffor, inte så många dock. När vi åkte sist så tillbringade hela resan uppe på däck, det finns gott om platser i lä.
Jag hade absolut valt att göra den resan igen jämfört med att komma till ett boende mitt i natten, man är rätt sliten efter en hel resdag så första dagen kan det vara skönt att inte behöva ge sig av igen.
Vi hade tonåringar med oss och de liksom småbarn sover där man kan

// Helén
Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 12:21
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ni kan ju ta er en hytt om det mot förmodan skulle vara så att alla sofforna är upptagna. Men detta är föga troligt eftersom en hel del passagerare ju stiger av på Paros och Naxos.

Men, när ni anländer Amorgos mitt i natten då kan det nog vara klokt att förboka ett rum första natten i alla fall. Testa med Villa Katapoliani, de har egen hemsida.

Arne
Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 17:27
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Hej
Kolla Blue Stars turlista den dagen ni reser, båten går inte alltid vidare till Amorgos efter Naxos. Bara tre gånger i veckan tror jag. Kolla deras hemsida annars är det risk att ni hamnar på Santorini i stället....
Lotta
Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 23:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

På Amorgos lär det finnas rumsraggare i hamnen oavsett vilken tid på dygnet ni anländer. Ni behöver således inte förboka boende kanske om ni reser i extrem högsäsong dvs två första veckorna i aug. I år lär det inte vara något problem eftersom resandet enligt alla rapporter minskat rejält till Grekland.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-06-05, 07:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Ser att jag kanske misstolkade er fråga och att boendet gällde Naxos. Där finns det nog ännu mer att välja på men vill ni förboka kan jag rekommndera Oniro. Ligger några 100 m från hamnen men värdfamiljen skjutsar till och från.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-06-06, 15:48
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad

Vi åkte Pireus-Amorgos med 2 barn-barn förra året. Hade de billigaste biljetterna, men efer Paros var det helt o.k att sätta sig i flygplansfotöljerna, det fanns flera lediga. Ingen sa något. Och hade det kommit på någon senare och velat ha sin plats, hade vi ju kunnat flytta på oss. Men vi satt skönt och barnen sov ända till ankomsten.
MVH Ingegerd i Lycksele
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.