|
||||
|
||||
Minos Village
Hej.
Har någon av er bott på Minos Village i Agia Marina? |
|
|||
|
|||
Sv: Minos Village
Jag sökte här på samma hotell men fick inte fram något. Istället googlade jag hotellet och fick massor av svar
|
|
||||
|
||||
Jag hittade också en del läsbart när jag googlade och på hotellets egen sida ser det ganska fräscht ut.
// Benna |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag skall bo på Minos Village den 1 maj. Har du varit där ännu?? Och isf var det bra? Mvh Monca |
|
||||
|
||||
Hej.
Vi åker den 30:nde April så det blir inte så många timmar att larma på ifall det inte är bra Hälsningar Benna |
|
|||
|
|||
Det har du rätt i! Men då ses vi kanske där då! Jag kommer ju dagen efter.
Ha en underbar semester iaf! Hoppas vi får massor med sol och värme! Och att Minos Village är superbra! /Monca |
|
|||
|
|||
Vi har inte bott på Minos village själva men det har våra kompisar och dom tyckte det var bra. Vi har gått förbi det flera gånger och sagt att där ska vi bo någon gång. Det ser jättemysigt ut. Jag tror ni kommer att få det toppen!
|
|
||||
|
||||
Efter 5 dagar och 9 timmar är vi lite klokare.
Hälsningar Benna |
|
||||
|
||||
Hotellet Ær helt ok.
|
|
||||
|
||||
Minos Village passar nog de flesta resenärer som reser till Agia Marina.
Snygg fasad med mini-market (liten men välsorterad), elbil som kör er till stranden eller ner till bussen (plats för 3-4 pers), lyxiga rum med microugn och hårtork, nära till ett gäng olika tavernor och butiker och inte omöjligt långt till stranden heller. Och mycket trevlig personal. Men. Det finns alltid ett men, beroende på vilka krav och vad man förväntar sig. Var finns Grekland? Det grekiska. Inte här i alla fall. Har man otur och hamnar mot vägen pågår just nu en byggnation i gamla Agia Marina och allt från tunga lastbilar och cementbilar ångar förbi dagtid. Glöm det här med att sitta i lugn och ro och käka frukost såtillvida rummet inte vetter mot den minimala pooolen. Solen ligger nämligen på många av balkongerna/uteplatserna och kan ge en svettig upplevelse. Poolen ja! Minimal, 4 vuxna och det är fullt. Men för övrigt ett helt ok, modernt, prisvärt hotell. |
|
|||
|
|||
Maken och jag åker midsommarafton, dvs 25 juni 2010 till denna underbara ö och kommer att bo på Minos Village. Skulle vara roligt att få någon respons på hur hotellet/AgiaMarina är. Några tips på bra restauranger i närheten eller en bit utanför? Att söka sig en bit utanför stads-/bydelen för att få en bra restaurangupplevelse har vi förstått och erfarit att man ska/bör göra. Vi vill besöka genuina grekiska ställen. Tacksam för alla tips.
|
|
|||
|
|||
Agia Marina är toppen! Vi åker också dit 25 juni för tionde gången. Badar gör vi vid Gorgona beach på andra sidan bensinmacken Silk i Agia Marina där är det jättebra. Våran favoritrestaurang är Mitsos god mat och underbara människor. En annan favorit är Horiatiko där får man verkligen jättestora portioner och jättegod mat och även där underbara människor. Ni kommer att få det toppen i Agia Marina. Nu kan man räkna ner på allvar!!!!
|
|
|||
|
|||
Håller fullkomligt med Anneli i inläggen, vi brukar också ligga vid Gorgona Beach, lagom allting där, bra lunchrestarurang också, likaså Horiatiko, var på Kreta 2 gånger förra året och det blev 10 resan dit. För oss blev det Cypern i år, men som alltid är det nåt speciellt med Kreta..... o vi längtar dit igen....få se om det finns utrymme lite senare i sommar eller i höst att åka dit! Hoppas verkligen annars blir nog Kretaabstinensen alltför svår! Är allt lite avis på alla som ska åka nu!! Ha det toppen alla!!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|