|
|||
|
|||
Gudarnas dryck !
Har varit hemmma ca 1 vecka efter en härlig vistelse i Chania trakten.
Har varit och är en stor njutare av den härliga drycken Raki...som många gämför med "flygfotogen " bla Arne här på Kalimera. Jag själv njuter av ett litet glas Raki...även den hemkörda varianten som man oftast får ialla fall på Naxos. Men på Kreta köpte jag mig en flaska honungs raki, dyr var den...men oj, oj, så god ...provsmakat i kväll...och det är en dryck som Kikh..skrev...direkt från gudarna. Prova smaka en honungs raki av god kvalite och ni är "såld" på raki för resten av livet //// Bertil |
|
||||
|
||||
Sv: Gudarnas dryck !
Kan tyvärr inte hålla med dig då jag provsmakat ett antal såväl olika smaksatta som icka smaksatta. Det enda jag kan säga är att Raki smakar mer eller mindre illa. Vissa kan man tvinga i sig, men inte andra
Men som sagt, smaken är som baken... om du tycker det är gott så får du gärna fortsätta med detta |
|
||||
|
||||
Sv: Gudarnas dryck !
Citat:
Honungsraki /Rakómelo är rackarns gott men oj så farligt om man överdoserar. Prova gärna att stoppa en bit kanelstång direkt i flaskan, använd den som hostmedicin eller värm den för ytterligare njutning. Vintertid dricker vi den oftast varm med kanel. I vanlig Raki kan man stoppa några flagor grovmalen svartpeppar och hotta upp den - om nu det skulle behövas Kul att du gillade drycken Bertil! //Kikh |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|