![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Våra killar 18-19 år funderar på Skiathos.
Var bor de lämpligast? I staden? Eller Megali amos? (ja, så stavas det kanske inte riktigt) Finns det gott om discon och barer? Är det en trevlig ö med trevliga inhemsk befolkning? Är det mest engelsmän och andra nationaliteter? De hoppas på att det är mest svenskar, danskar och norrmän. Kan det stämma? Är det lagom puls och ändå lagom mycket ungdomar i deras ålder? Är det genuint grekiskt och fina stränder, såsom vi uppfattat när vi läser om det? |
|
|||
|
|||
![]()
Pantheon är ett bra boende i stan, nära till allt. Elias som äger hotellet är jättetrevlig.
Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Helt klart att de ska bo inne i Skiathos stad! Bekvämt att kunna ta sig enkelt hem efter en sen kväll, som jag förmodar att det blir med killar i den åldern
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med, boende i stan är det bästa. Stränderna är fantastiska. By stranden Megali Ammos är dock i mitt tycke si sådär. Man ligger som sardiner
![]() Helt enkelt ett fantastisk ställe! |
|
|||
|
|||
![]()
Tror att Skiathos passar dom jättebra!
Jag upplevde att det var ganska mycket svenskar på Skiathos, mycket skandinavier över huvudtaget. Bäst blir att bo i närheten av staden. Vi bodde på Poseidon när vi var där men det hotellet vill jag inte rekomendera. Lalaria har jag hört ska vara ett ganska simpelt men bra hotell (min farbror med fru och 2 döttrar i 15-17års åldern har bott där 2 gånger). Från Skiathos stad går buss längs hela södra sidan. Är 26 hållplatser, sedan vänder den och går tillbaka samma sträcka. Bussarna går ca var 15:e minut. Är väldigt smidigt att ta sig med buss till de olika stränderna ![]() Genuint grekiskt vet jag inte om jag vill kalla Skiathos. God grekisk mat och mängder av restauranger och barer. Lite som ett grekiskt Mallorca, MYCKET turister. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|