|
||||
|
||||
Taverna i Perivolos
Nån som vet vad tavernan heter som ligger vid stranden i Perivolos, alldeles till vänster (tror jag) om man går ner till stranden från Honeymoon?
Vill ha det till något på M. Meltemi? Meteora? |
|
||||
|
||||
Sv: Taverna i Perivolos
Tja, i Perivolousområdet FINNS det en strandtaverna som heter Meteora! (tror att det är dom som har en pratglad kvinnlig "inkastare" ?)
Kan det vara den tavernan Du tänker på? |
|
||||
|
||||
Det första stället till vänster är baren Chilli, sedan kommer Taverna Perivolos. Kanske är det den du tänker på? Meteora ligger längre bort.
|
|
||||
|
||||
Då är det fel läge jag tänker för namnet ska vara på M. Så Meteora är det. Tack båda två
Jag får tillfälle att undersöka exakta läget i september |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Om jag inte missminner mig helt från det jag var där för två år sedan:
Tar man tar snedvägen mot stranden ner från H M så ligger Meteora först på vänstersidan. Sedan baren Chilli med alla flotta fåtöljer osv... Det finns även en väg upp till vänster där det ligger en butik på högersidan och en parkeringsplats ovanför. Efter Chilli har jag för mig. Sedan kommer ytterligare några mer eller mindre dubiösa ställen... Meteora ligger kanske 100 - 150 meter fram utmed kustvägen när du kommit ner dit. Här är lite info om Meteora: http://www.santorini-meteora.com/index%20en.html Citat:
Kanske lite synd att ni gjorde det valet faktiskt. Maten på Meteora lär vara väldigt god och prisvärd efter vad jag hört. Bl a från grannar till mig på H M som var där två kvällar i rad och var helnöjda! Själv tog jag bara ett par öl där, men det jag såg då var utan klander och det luktade god mat.... |
|
||||
|
||||
Trots Julias goda mat på Honeymoon åt vi två gånger vid senaste besöket på Santorini på Meteora.
Man grillar underbart kött på stället. Till detta kommer att man har folkdans och folkmusik flera dagar i veckan. Det är en trevlig taverna! Birgitta |
|
||||
|
||||
Tack för svar allihop
Det är Meteora jag menar, den låg bara lite längre bort än jag trodde. Inkastare tror jag mig ha blivit immun mot när jag var i Goa. Men det är klart, om det kastas in så energiskt att jag inte kan sitta och läsa i lugn och ro så.... Vi får se hur det blir |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|