Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-05, 10:57
susan susan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 10
Standard Ekaterini / Megali Ammos

Någon som bott på lägenhetshotellet Ekaterini ?? skulle vilja veta vad det finns för typ av husgeråd, kaffebryggare eller vattenkokare och om det går
att tillaga lite lättare lunch ?? Ibland har man haft turen och fått hyfsade
köksredskap. Hur är hotellet för övrigt ?? Vore tacksam om någon kan svara på mina undringar. Vi åker ner den 2 augusti.
Susan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-05, 21:43
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Bodde på Ekaterini för några år sedan och då med småbarn, helt o.k med utrusning, var det något vi saknade så bad vi om det och fick det inom någon timme. Där fanns vattenkokare och "melittatratt" m. kanna om jag minns rätt. Två kastruller och en stekpanna... Bra läge, god service!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-06, 13:02
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Har precis kommit hem från Skiathos och Ekatirin. Redskapen i köket var väl som det brukar, precis det allra nödvändigaste så att man klarar sig. Kaffekokare fanns och både stekpanna och kastrull. Jag tror att det bara är att säga till om ni saknar något! Ha det så skönt på er semester!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-06, 20:23
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Hej Susan!
Grattis till ett bra val av hotell... Vi bodde på Ekaterini 2009 och vi trivdes vääääldigt bra. Så bra att vi åker ner i år igen!

Citat:
Ursprungligen postat av gotlandica Visa inlägg
Där fanns vattenkokare och "melittatratt" m. kanna om jag minns rätt. Två kastruller och en stekpanna... Bra läge, god service!
I den lägenheten vi bodde fanns ingen vattenkokare, men det fanns en tratt som kom väl till pass! Kastruller och en stekpanna fanns också.

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Kaffekokare fanns och både stekpanna och kastrull. Jag tror att det bara är att säga till om ni saknar något! Ha det så skönt på er semester!
Likadant här... I vår lgh fanns ingen kaffekokare...

I den lgh vi bodde i fanns tom ett durkslag och ett par vinglas, men inte hos grannen som fick hålla tillgodo med vanliga dricksglas till sitt vin. Som tur e hade vi vinglas av hårdplast som vi gav till henne... Om du kommer till lgh nr 16 (terass) så kanske du har tur om det finns en brödrost som vi lämnade kvar där nere...
Jag har ett par bilder från mitt album från 2009 på hotellet...

K - som nyss lärt sig att multicitera (det har bara tagit mig 4 år) och åker till Skiathos om bara 41 dagar!!!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-17, 15:45
Lena J Lena J är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Citat:
Ursprungligen postat av susan Visa inlägg
Någon som bott på lägenhetshotellet Ekaterini ?? skulle vilja veta vad det finns för typ av husgeråd, kaffebryggare eller vattenkokare och om det går
att tillaga lite lättare lunch ?? Ibland har man haft turen och fått hyfsade
köksredskap. Hur är hotellet för övrigt ?? Vore tacksam om någon kan svara på mina undringar. Vi åker ner den 2 augusti.
Susan
Hej!

Kul att få reda på vad som finns det är alltid bra. Vi åker också till Ekaterini den 2 aug. Ska bli spännande vi har aldrig varit på den ön. Vi har varit på Samos,Kefalonia, Karpathos och Kreta.
Verkar som man ska ha med sig sin vatten kokare.
Är det någon som kan skriva något om stranden nedan "vårt" hotell??
Eller finns något att rekommendera?? Någon bra restaurang kanske? Vi längtar så efter att få komma ner, trots tropisk värme i Sverige.
Vi ses
Lena och Johnny Bollnäs
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-18, 10:41
greklandnästa greklandnästa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Hej!!
Vi åker också ner den 2:a augusti. Det jag undrar mest över är hur stora enrumslägenheterna är, på Apollos sida står det att dom är "rymliga" (annars vet jag inte om vi vågat chansa). Vi ska bo tre pers i en sådan, vi är förberedda på att det kommer bli lite trångt men valde det ändå främst för läget och eftersom hotellet verkade så bra. Någon som kan svara på ungefär hur stora de är? :-) Tips om bra restauranger mm. mottages också tacksamt.

//M
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-18, 12:52
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Citat:
Ursprungligen postat av Lena J Visa inlägg
Hej!
Verkar som man ska ha med sig sin vatten kokare.
Är det någon som kan skriva något om stranden nedan "vårt" hotell??
Eller finns något att rekommendera?? Någon bra restaurang kanske? Lena och Johnny Bollnäs
Det fungerar jättebra att koka upp i kastrull, det gjorde jag
Stranden i Meg ammos är helt OK! Vissa partier är väldigt steniga! Själv åker jag hellre till de andra stränderna såsom Koukounaries och Banana. Missa inte Tsougria!!!

Bra tavernor finns det gott om! Både inne i Skiathos stad och i meg ammos.
Inne i Skiathos stad finns Asprolithos (restaurang) och i meg ammos finns det några bra på stranden. Mitt emot Ekaterini finns taverna Edem (grillrestaurang) som har fantastiskt god gyros!

Citat:
Ursprungligen postat av greklandnästa Visa inlägg
Hej!!
Det jag undrar mest över är hur stora enrumslägenheterna är, på Apollos sida står det att dom är "rymliga" (annars vet jag inte om vi vågat chansa). Vi ska bo tre pers i en sådan, vi är förberedda på att det kommer bli lite trångt men valde det ändå främst för läget och eftersom hotellet verkade så bra. Någon som kan svara på ungefär hur stora de är? :-)
//M
Ska ni ha terass eller balkong? Jag har varit inne i lgh för tre personer i terasslgh och det är rymligt. Det som kanske är minuset i så fall är att det finns inte stolar åt alla på terassen eller balkongen... Ni kommer att gilla Ekaterini...

Titta gärna i mitt album från Skiathos 2009. Där finns nog ett bra bilder från hotellet...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-19, 11:07
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Om jag minns rätt är det rummen med markterass som är för tre personer. Dessa rum är stora nog till tre vuxna, du kommer inte att bli besviken. Om det saknas stolar på terassen ska ni givetvis säga till och vips finns det till alla! Ha det skönt!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-19, 11:33
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Om jag minns rätt är det rummen med markterass som är för tre personer.
Även vissa balkonglgh är tre-rummare... men de har jag inte varit inne i
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-19, 18:19
greklandnästa greklandnästa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2
Standard Sv: Ekaterini / Megali Ammos

Tack för era svar. Ska kika i fotoalbumet. Vi ska ha balkong, så vi får väl hoppas att det finns lika mkt plats i de lägenheterna, men det låter ju lovande :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT