Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-08, 14:30
guleböj guleböj är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Snart är det vår tur att entra Grekland!!

Nu närmar det sig avresedag för oss. Vi är två vuxna med två barn på 1 och 3 år som ska resa till Kato Stalos. Idag har jag reserverat sittplats på flyget så att vi ska få sitta tillsammans. Åååå vad jag längtar. Packlistorna har påbörjats och så även shoppingen på Apoteket!!
Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 07:47
snusaren snusaren är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Snart är det vår tur att entra Grekland!!

Det är likadant här det som oroar mig är hur vår 1 1/2 åriga dotter ska uppföra sig på planet. Har ni flugit med era barn innan och hur gick det isåfall?
Svara med citat
Gammal 2010-07-12, 09:33
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej
Jag har flygit med barn i många år min äldsta är 21 år och flygit sen hon var 2 år. Nu är mina småflickor 2,5 och 3,5 år vi hat gjort 6 flygningar hittills och alla har gått bra. Vad jag tycker är viktigt är att man har förberett sig och barnet med en liten väska bestående av favorit sagobok, någon ny sak, dryck, kex, nässpray, är man själv lugn och inte stressar så går det bra. Lycka till och hoppas ni får en härlig semester. Vi åker själv om 4 v och längtar sååååå mycket.
Myssa...
Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 02:25
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av snusaren Visa inlägg
Det är likadant här det som oroar mig är hur vår 1 1/2 åriga dotter ska uppföra sig på planet. Har ni flugit med era barn innan och hur gick det isåfall?
Våra barn har flugit ganska många gånger, 4 åringen har varit fem gånger till Grekland och 1 åringen har varit två gånger till Grekland, ofta har vi dessutom flygit från Umeå till Arlanda och sedan vidare till Grekland.
Oftast har de faktiskt sovit nästan hela vägen, de har en förmåga att somna vid start och sedan sova mest hela vägen så det brukar vara lugnt.
Bara vid ett tillfälle har det blivit lite skrik, då skulle vi gå ner för landning och ingenting verkade hjälpa, det var bara skrik. Då fick vi låna en Pixi-bok som jag läste för henne och då var allt frid och fröjd igen.
Se alltså till att ha nånting nytt att ta fram om det kör ihop sej på slutet också.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2010-07-21, 12:36
guleböj guleböj är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Vi har inte flugit med våra barn tidigare. Precis som ovan oroar jag mig för en eller i värsta fall två gallskrikande barn på flyget. Men som oftast oroar man sig alldeles i onödan och det brukar gå mycket bättre än man föreställer sig. Nässpray tror jag är bra att ge dem innan, det var ett bra tips. Förhoppningsvis sover de en del av resan. Till största killen tänker jag ta med och ge tuggummi vid start och landning. Till ettåringen får vi ta med napp, vattenflaska som han kan suga ur för att minska tycket i öronen.

Och så ska vi ha med någon favoritleksak som går att pyssla med en stund. Jag har kommit på att jag ska ta med några duplo, tycker både ettåringen och treåringen om. Pix böcker har jag också införskaffat. Till treåringen har jag köpt ett pysselblad där man kan flytta runt klistermärken om och om igen. Papper och penna är också bra att ha med så de kan rita. Lite kex och russin kan också vara bra att ha med.

Nu har vi betalat slutsumman och väntar nu på avresedatum!!

/Magda
Svara med citat
Gammal 2010-07-23, 19:19
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Det kommer att gå bra
Kommer ihåg när vi åkte iväg med sonen strax innan hans 2 års dag- han stod länge o beundrade flygplanen på flygplatsen o tyckte de var stora o fina...tills vi skulle gå på ! Det väsnades o han tyckte det verkade obehagligt o skulle minsann INTE gå på planet..haahaa..känner man paniken växa när han står fastnaglad o vägrar gå in....
När vi åkte hem från Samos för 3 år sedan och det slog lock för öronen på honom kom flygvärdinnan och gav honom två muggar med blött papper i o bad honom sätta dem till öronen o låtsas han var Musse Pigg...han var 12 år....kan väl säga att han tyckte det var något pinsamt..

Hoppas ni får en skön resa !

//Maggan - 28 dagar kvar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:54.