![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
När jag var på Ios för många herrans år sedan var vi ett gäng killar – och en tjej – som satt och drack ouzo. En gammal dam serverade oss. Efter tredje rundan frågade hon tjejen (som satt sist) om behövde en taxi. Samma procedur efter varje efterföljande ouzo. Vi skrattade gott varje gång. Vi trodde att den gamla damen tyckte att tjejen druckit fler ouzo än vad hon tålde, och behövde åka taxi hem. Men hon frågade bara om allt var ok, men det fattade inte vi. Dessutom fanns det inga taxibilar på Ios då.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu handlar inte mitt bidrag om Grekiska språket, men tycker det kan platsa här ändå.
Detta var när jag var liten och åkte tåg en gång. Efter varje gång tåget hade stannat vid en station och sedan körde vidare, kom konduktören och sa: - Nyponstigen! Jag kunde inte fatta att vi hela tiden skulle komma till Nyponstigen!? ![]() Jag fick en förklaring när jag frågade mamma och jag tror de flesta på Kalimera förstår vad mamma sa till mig, eller hur??? ![]() ![]() Yanna - som kanske är jobbig nu? |
|
||||
|
||||
![]()
Ha ha
![]() Påminner mig om trygga räkan, flera av er kan säkert sången, en psalm som är väldigt vanlig vid dop |
|
||||
|
||||
![]()
Ja...haha...Tryggare kan ingen vara...eller som jag oxå hört...tryggaré, med betoning på sista e:t
|
|
||||
|
||||
![]()
Har själv varit med om detta då vi var ett gäng tjejer som åkte tåg till Göteborg. Var på den gamla goda tiden när man hade kupe, med dragdörr. Tåget stannade på många stationer, konduktören kom in,öppnade dörren uttryckte sig, väntade och stängde dörren, efter varje stopp. Såsmåningom säger en tjej i sällskapet--"Vad säger kar´n, säger han nyponstigen? vi andra vred oss, det han sa var ju --"Ny-på-stigen?"
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|