![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack Erik öppen diplomat |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eftersom jag har fått veta att det är ok att nämna namn på tavernor/restauranger så: Den dygnet-runt (året om) öppna restaurangen heter "Samaria" och ligger på El Venizelou 39-40 (strandpromenaden). Där brukar jag och Git gå in i köket och peka på vad vi vill ha, fem minuter senare har vi maten på bordet! Självklart kan man även beställa från grillen. Sedan har vi en liten meze-favorit (well, vi har flera, men just denna är väldigt charmig)! Vi kallar den för "Bulgaren" (lång historia!), men det korrekta namnet är "Cambanario". Hittas på Tombazi 55 i gamla stan (samma gata där vandrarhemmet ligger). Dom har dessutom suverän bläckfisk i mån av tillgång! Vi två har aldrig lyckats komma upp i en nota överstigande 14-15 Euro totalt oavsett hur mycket vi har beställt in! Slutligen konditoriet! Det heter "Sveas" och drivs av Cissi samt Gun som bott i Rethymno i över 20 år. Det ligger på Kapetan Lemonia 3 (tvärgata till strandpromenixen, tidigare låg Apollo-kontoret på samma gata). Dit brukar Git gå och glufsa i sig kanelbulle, dricka svenskt kaffe samt byta pocket-böcker! Calle! (i dag är det förresten oxi-dagen!) |
|
||||
|
||||
![]()
Tack!
Jag är på fel plats idag också alltså! Erik avdankad diplomat Senast redigerad av xenos den 2005-10-28 klockan 20:08. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi är alla på fel plats ibland!! Just nu ser jag dock fram emot några dagar i Malmö! Ett ruggigt, grått och blåsigt Malmö! För att sedan komma tillbaka hit när regnen och ovädren startar på allvar! Och kylan, fukten här nere under vintern måste man själv uppleva för att förstå!! Fast "Samaria" är ju öppet som tur är om man vill ha varmt omkring sig samt god mat!! Calle! (ej diplomat, men vi känner faktiskt den svenske konsuln i Iraklion!) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Gita |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Höst-stormen (eller snarare vinter-stormen) kommer snart hit också! Regn, regn och åter regn (och kanske snö)! Just nu, skiftet oktober-november, så är det sommar och badliv, solen skiner och det är ganska trivsamt! Men vintern lurar bakom hörnet! Calle! Senast redigerad av Calle den 2005-10-29 klockan 02:48. Anledning: Konstig radbrytning! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Knappast något genuint"?!! Var har du hamnat på Kreta?! "Grecotel" med "All inclusive"?! Att det finns turister är väl bra, i alla fall för Grekland! Och menyer på olika språk är väl inte speciellt för Kreta?! Fenomenet "All Inclusive" kommer förresten att bli rena fördärvet för alla lokala näringsidkare (tavernor inne i byarna etc) i hela Grekland. Varför (som turist) söka sig utanför hotell-komplexet för en lunch eller middag med god mat och dryck när man redan har betalat för (naturligtvis mycket sämre mat) middagen i förväg på hotellet under hela semestern! Berätta gärna mer om det du kallar för "Knappast något genuint"! Calle Senast redigerad av Calle den 2005-10-28 klockan 01:36. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag har nog aldrig känt mig så nära den grekiska naturen som på Kreta. Jag vågar påstå att det finns genuina platser överallt i Grekland, men då MÅSTE man undvika researrangörernas hotell. De förstör ju ofta hela upplevelsen med sina sketna välkomstdrinkar och fåniga barrundor. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att om en sån här lista ska vara någorlunda relevant så bör man nog samtidigt lista vilka öar man gillar bäst, för alla är vi ju olika.
Öarna jag gillar lite mindre: Poros Andors Patmos Öarna jag gillar mest (utan inbördes ordning): Sifnos Naxos Antiparos Koufinissi Milos Vet inte om man kan utläsa något mönster eller göra en psykologisk profil av detta. /Ola |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi gillar inte Tinos, höll på att blåsa bort, åt inte så bra och värst av allt båten gick med min man och utan mig. Vi återsåg varandra först efter 25 timmar på Antiparos. Pust! Mvh Ingrid Ny |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|