![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tro inte på allt du tänker!
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om du inte fyller det med något!
Per aspera ad astra! (Sikta på stjärnorna så hamnar du i en trädtopp åtminstone) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Detta är ljuv musik för mig:
CARPE DIEM (fånga dagen) Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Bättre en fågel i handen än en kråka i näsan...
|
|
||||
|
||||
![]()
"Musen är ett djur, som när det avlivas i tillräckligt stort antal och under noggranna former efterlämnar nobelpristagare."
"Ta inte lärdom av dina misstag - då törs du aldrig pröva igen!" /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Gör inget idag som Du lika gärna kan skjuta upp till i morgon
![]() Lissi - som lät strykningen bero och läste i min bok om Leros i stället |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är en i grunden väldigt positiv och optimistisk person, kanske därför jag tycker nedanstående refräng från Euskefeurats "Pessimistkonsulten" är så kul...
Så det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall för om man drömmer om Paris hamnar man på något vis lik förbannat i Hudiksvall - i bästa fall... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hahaha den måste jag visa för Herr Grek, han är en obotlig pessimist!!
|
|
|||
|
|||
![]()
"Yesterday is history,
Tomorrow is a mystery, Today is a gift" "Nemo saltat sobrius" (jag dansar aldrig nykter) ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Vad sugen jag blev att höra Ronnys gäng igen! Ska nog leta fram några gamla LP ikväll och spela gamla hits! /Netwolf - Född i samma by som Ronny Eriksson! |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Zappa;218319]Jag är en i grunden väldigt positiv och optimistisk person, kanske därför jag tycker nedanstående refräng från Euskefeurats "Pessimistkonsulten" är så kul...
Så det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall för om man drömmer om Paris hamnar man på något vis lik förbannat i Hudiksvall - i bästa fall... ![]() Har jag missat nåt? Jag trodde det var "Östen med Resten"? /Eva" |
|
||||
|
||||
![]()
Håller just på att läsa " Dödgrävarens dotter" av Joyce Carol Oates och där hittade jag denna mening som var lite tänkvärd:
"Man lever sitt liv framlänges men kan bara komma ihåg det baklänges." Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I dagens Expressen läser jag detta:
" I ett tvätteri fanns följande anslag: Tvätten önskas struken... Tvätten önskas inte struken Stryk det som ej önskas " ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
"Bättre lyss till en sträng som brast än att aldrig spänna en båge"
![]() ![]() // Paittas |
|
|||
|
|||
![]()
"Vi jagar efter skuggan, bubblan brister och där står vi med bara askan i våra tomma händer!"
![]() // Paittas |
|
||||
|
||||
![]()
Livet är kort. Ät desserten först!
|
|
||||
|
||||