|
||||
|
||||
Dag 25. Tilos - Astypalea.
Klockan 04.20 avgick båten – till Astypalea. En konstig tur vi är ute på. Vi började resan på Karpathos, åkte upp till Rhodos, sedan upp till Kos, sedan ner till Nisyros och sedan ner till Tilos.
Idag har vi åkt från Tilos, upp till Nisyros, upp till Kos, upp till Kalymnos, och sedan ner till Astypalea. Ibland blir det tokigt. Resan var lång, cirka sju timmar, men det gjorde inget eftersom soluppgången var magisk från båten också När vi kom till Kalymnos vinkade jag till Monica, hon kunde ju befinna sig i Pothia. :-) Vi blev hämtade i hamnen och kördes till pensionatet som vi bokade för två dagar sedan. Den här utsikten har vi från balkongen. Under dagen har vi gått runt i Skala, och uppe i Chora, och fotograferat. Det var en pärs, värmen är fortfarande inte nådig. Fattar inte hur det kan vara så varmt i mitten av september. Nu en stunds vila, sedan ut och plåta i det vackra kvällsljuset. |
|
||||
|
||||
Sv: Dag 25. Tilos - Astypalea.
Så härliga bilderNågra vänner steg på den båten på Kalymnos och skulle till Naxos Hoppas det är mer än "typ" 10 turister på Asty nu
Ha de gott! Riitta |
|
|||
|
|||
ÅH vilka bilder! När jag ser vykort med sådana soluppgångar så tänker jag alltid att färgen är pålagd för SÅ vackert kan det ju inte vara....men det VET jag ju att det kan....
Tur att ni gillar att åka båt i alla fall Lissi |
|
||||
|
||||
Vink,vink tillbaka! Jag befann mig ihop med Stella och Dimitris Kardoulias och städade Amonis lokal efter reparation. Nu ska vi ha fest på onsdag, Amonis vänner är välkomna!
|
|
|||
|
|||
Så dumt vi ikke er der da Monica! Vi er jo venner med Amonis vi?! Ellers er det så deilig å følge reisen deres Janne og Camilla. Nesten så vi kan føle at vi er rundt om på øyene.
|
|
||||
|
||||
Oj så bländande vackra vita hus i solskenet. Hett, va? Försök stå ut med det, här är det höst och en liten tur till Astypalea skulle smaka gott.
/Anne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|