|
||||
|
||||
Dag 39. Kreta. Milia.
Har kort om tid tyvärr. Kan bara kort säga att Milia är magiskt! Vilken mat, vilken plats, vilket rum, vilka spindlar, vilken stjärnhimmel.... Att det ens finns platser som Milia. Jag ska berätta mer, och visa bilder vid ett annat tillfälle. Nu blir det bara en bild, och den visar vårt hus.
PS. Idag är det dag 40, men den dagen får jag skriva om en annan dag. |
|
||||
|
||||
Sv: Dag 39. Kreta. Milia.
Oj som jag tänkte mig. Ska bli så spännande att höra mer om Milia. Det är nu några år sedan jag pratade med någon som varit där. Tänk vad underbart att få tillbringa några vår dagar där.
Eva |
|
|||
|
|||
Jag var på Milia några dagar i slutet av april 2007. Helt fantastiskt! En kamin på rummet var behövlig och värmde gott i kylan uppe i bergen. Det var ett enkelt, rustikt men mycket smakfullt rum. El-lampa fanns bara i badrummet, i rummet var det stearinljus som gällde. God mat, otroligt fridfullt, TYST och mörkt och en härlig natur. Det blev bara två nätter där den gången, nästa gång jag kommer tillbaks (för tillbaks ska jag) blir det fler. Jag gjorde också bara några kortare promenader i omgivningarna, men det ska ju tydligen finnas en del vandringsleder i närheten.
Några foton finns i början av detta album http://picasaweb.google.com/ylva.espling/Kreta2007 |
|
|||
|
|||
Magiskt med spindlar ? Öööh..hoppar över detta och hoppas för första gången på att det INTE kommer bildbevis
Ha en fortsatt härlig resa |
|
||||
|
||||
Låter som ett intressant ställe, bra att det finns alternativ. Och fastän jag inte är så förfärligt förtjust i spindlar vill jag nog gärna se bilder. Och berätta också gärna om maten!
/Anne |
|
||||
|
||||
Tack Ylva för att du visar dina fina bilder. Berätta gärna mer om dina upplevelser från Milia. Den platsen har länge stått på min önskelista. Förstår att det kanske är ganska kallt i april så maj kanske är ett bättre alternativ för mig som är lite frusen av mig.
Eva |
|
|||
|
|||
Ser helt underbart ut. Det blir nästa resa, helt klart. Såg ett reportage för flera år sedan om Milia och blev nyfiken då. I år ska vi börja på Kythnos och se vad den ön har att bjuda på.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|