|
||||
|
||||
Pafos Cypern
Hej.
Funderar på att boka Pafos på Cypern nästa höst. Någon som har några tipps och synpunkter på denna plats. MVH KK |
|
|||
|
|||
Sv: Pafos Cypern
Litt utenfor høysesongen ihvertfall er Paphos en nesten overraskende hyggelig plass. Jeg brukte stedet som utgangspunkt for fotturer i Akamas-området en uke tilbake i 2002 og regner med at det fortsatt er bra der. Jeg valgte å bo oppe i den gamle byen Ktima Paphos. Du kan finne mer informasjon på hjemmesiden min.
|
|
|||
|
|||
Om jag inte minns fel från vår resa till Cypern 2009 så är Paphos en av de städer som har 2 skyltar vid infarten, en som visar till själva staden och centrum som är jättemysig och så en skylt som visade till "TOURIST AREA" och där fanns bara hotel, turistshopar,matställen och vattenleksanläggningar efter kilometerlånga gator längs stranden....
Välj själva Paphos stad, den äldre delen. Cypern är ju annars utanför de extrema turiststråken väldigt charmigt och vackert. Men som sagt jag kan ha blandat bor Paphos med någotn annan stad då vi åkte längs sydkusten västerut från Larnaca Lissi |
|
||||
|
||||
Jag håller med Lissi och ändå var det mer än 20 år sedan jag var där. Turistpaphos var inget att ha enligt min mening.
Gunilla |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|