![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om 10 dagar, den 11 november, sätter jag mig på flyget mot Kapstaden. Där väntar två Rosa Bussar som ska ta mig och det övriga ressällskapet genom åtta länder (Sydafrika, Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Tanzania och Kenya) under två månader.
Det blir en resa med mycket natur och landsbygd men också städer och äventyr. I den mån jag har tid, lust och internet kommer jag att skriva och lägga in bilder i en blogg som har adressen www.elisabet-i-afrika.blogspot.com Följ mig gärna i bloggen på resan! Eventuella kommentarer kommer att tas emot med stor glädje ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad spännande och härligt det låter Elisabet!
![]() Hoppas du får en fin resa, det ska bli kul att följa din blogg! Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Låter spännande! Min mamma är därnere nu (Uganda) och bygger en skola. Ett projekt hon arbetat med en längre tid.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det där låter jättespännande
![]() Ha en härlig resa! Celbe |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en trevlig resa, Elisabeth. Ska bli spännande att följa bloggen!
/NW |
|
||||
|
||||
![]()
S å spennende og interessant, Elisabet
![]() - jeg ønsker deg en kjempetur ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så spännande! Vilket resande folk ni är på Kalimera..Indien, Afrika, Sydamerika, Asien.....
Hoppas allt blir till belåtenhet. Lissi -som är så nöjd med Europa -eller om jag kanske är feg ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har vært i noen av disse landene. Gleder meg til å lese bloggen din!
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Har lagt upp din blog i favoriter och ser jättemycket fram emot att få läsa om dina äventyr! Lycka till!!! ![]() ![]() Lena |
|
|||
|
|||
![]()
Men Gud va spännande,har lagt din blogg som en av mina favoriter så jag åker med den vägen.OK?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag antar att det inte finns så mycket tid att skriva under resan, men du kanske kan skriva när du kommer hem. Det låter helt underbart, och jag skulle kunna tänka mig att göra samma resa. I så fall skulle en dröm gå i uppfyllelse. Jag har rest en del i Indien, men har aldrig var i Afrika. Trevlig resa Elisabet! |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en riktigt bra resa. Ska med stor spänning följa din blogg. Har kikat mycket på Rosa bussarnas arrangemang men alltid tänkt att det är för strapatsrikt och lite för primitivt men det är säkert helt underbart.
Träffade några som reste med bussarna på ett hotell i Manaus och de verkade väldigt nöjda med sin resa. Afrika är ju så spännande. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken fantastisk resa - en riktig drömresa i mina ögon! Du får säkert uppleva mycket spännande saker. Ska absolut följa din blogg.
Ha en riktigt trevlig och upplevelserik resa! |
|
||||
|
||||
![]()
Nu snackar vi resa! Jag hoppas att du får två underbara månader i Afrika. Och naturligtvis följer jag med ... på bloggen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi ska följa dej på bloggen Elisabet
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter helt underbart.
Kommer att följa dig så gott det går. Man har hört så mycket om rosa bussarna. Jag är sugen men samtidigt lite skeptisk. Hoppas få lite rosa bussarna realtime nu med både plus o minus. Ha en bra resa. /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en fin och spännande (men inte för mycket
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla hälsningar! Idag är det en vecka kvar!
Jag förstår den tvekan till att resa med Rosa Bussarna som en del känner. Innan jag bokade funderade jag många gånger på om jag verkligen trodde att jag skulle gilla det. Man måste gilla campingplatser och att ha folk inpå sig hela tiden. De jag känner som har åkte med RB säger att de enda gångerna man är för sig själv, är man man sjunker in i en bok eller musik i bussen under längre ressträckor - och det blir det bara ett par gånger per vecka. Förhoppningsvis är alla som är med beredda att ta den hänsyn till varandra som det kräver. Den härliga sidan av det är alla gemensamma upplevelser och vänskapsband. Det som avgjorde för mig är att man reser tillsammans utan gemensamma aktiviteter. Det följer inte med någon guide och det finns ingen gemensam planering för vad man ska göra på de ställen man besöker, utan man väljer själv vad man vill hitta på och tillsammans med vilka. När några hoppar bungyjump och fallskärm går andra på marknader och gallerier, till exempel. För mig som varken vill åka charter, organiserad gruppresa eller ensam låter det helt perfekt. Angående RB:s utbud av resor så är det som sagt väldigt stort, med resor i alla världsdelar. När det gäller strapatser så har de resor med olika karaktär. Det finns också 50+resor och resor där man bor på enkla hotell. Nu återstår bara att se vad jag tycker ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du, som går in i detta med öppna ögon kommer att gillad det! Så modig Du är
![]() Jag läste på Din blogg om alla andra bestyr Du haft också så nu får Du allt VILA lite också.... 11 nov kanske blir en speciell dag för mig också, för då kanske jag börjar på nytt jobb! Ska få besked idag. Ha en helt underbar resa ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Du kommer säkert inte att ångra dig hur denna tur än blir. Ett minne för livet, helt klart.
Ha det så gott och ta hand om dig. God tur.... Myssa |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|