![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för era svar.
![]() Är det riktigt att det finns både kyl,mikro och vattenkokare på de vanliga dubbelrummen där? Dottern vill ju gärna bo i lägenhet för att det var så mysigt att fixa frukost och så. Men om det är så välutrustat kan man ju variera sig lite. Ganska OK att få frukosten serverad också, tycker jag. Framförallt tycker jag att det är bra med kyl om man vill ha lite mellanmål och utflyktsmat. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enigma |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, när jag var där i september 2007 så fanns det micro, kylskåp, kaffebryggare och även kanske vattenkokare. Frukosten är jättebra och framförallt så blir det så mycket billigare när man slipper springa och handla i snabbköpen som är allt annat än billiga. Frukosten är (eller kanske var) dessutom väldigt bra. Det fanns både mörkt och ljus bröd, yoghurt, honung, müssli och säkert lite mer som jag inte åt :-). Om du väljer Filia så kan jag rekommendera rum 207 (om jag minns rätt). Det är vinkelrummet en trappa upp med en jättestor balkong. Om du vill kan du få adressen till hotellet och maila med dem. Sist jag var där jobbade en finsk och en svensk kvinna där. Båda är gifta med greker och bor på ön.
Hör av dig om du vill veta mer om min favvoö och mitt favvohotell. |
|
||||
|
||||
![]()
Var på Filia i somras och kan rekommendera det hotellet.
Bra frukost, bra läge (nära nya hamnen där det finns några bra tavernor, bl.a. Mesogeios och Mouses), fräscht i allmänhet och ägarinnan pratar svenska. Man har väl kanske inte nån direkt fin utsikt från balkongerna, men det finns andra fördelar. AC var ovanligt billigt, det fanns mikro, kyl och vattenkokare på våra rum. I hotellet finns även Avis biluthyrning och flera av researrangörernas kontor. Liten men OK pool. Sök på forumet så finns det mer trådar om Filia. Kolla även Thassos och Limenas på Google Earth, där jag lagt upp en del bilder från hotellet och omgivningarna... |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag bokat resa.
![]() 15 juni bär det iväg i 14 dagar. Tur att det är många dagar att längta ![]() Kan någon svara mig på om hotellet har balkonger åt fler håll än poolsidan och i så fall vilket som rekommenderas. Tänkte försöka maila hotellet innan ankomsten och önska isf. Egentligen borde jag väl välja poolhållet med tanke på att dottern kommer att ligga i den mesta tiden vi är på hotellet. Hur är det med solen? Vart går den upp och vart får man em sol? Har du Tammis E-postadressen? Kan man skriva på svenska? Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tror att nästan alla balkonger vätter mot poolen (och "restaurangbalkongen", alltså in mot gården). Det är förmiddagssol på dessa balkonger, men den kanske hänger-i längre på andra våningen...
Om du sett mitt foto på hotellet på Google Earth (http://www.panoramio.com/photo/37324394) så är det taget mot nordväst, dvs förmiddagssolen i ryggen på fotografen, ungefär... Balkongen i förgrunden hör till ett annat hus, MEN, jag tror det finns en(?) motsvarande balkong på hotellets andra våning, ovanför Europcar-kontoret. Maila Ellena (fyll i formuläret på deras hemsida)! Ett kort är taget från balkongen (bottenvåningen) mot poolen (sydost) vid 17.30 (svensk tid) den 22a juni. Då ses att solen försvinner från poolområdet... (http://www.panoramio.com/photo/43837130) |
|
||||
|
||||
![]()
Åh så roligt! Jag hoppas du kommer att trivas. Du hittar mer info om hotellet på den här länken: http://www.thassos-travel.com/uk/filia.html Där kan du hitta contact information precis ovanför bilden på hotellet Jag kan rekommendera rum 207, hörnbalkongen på översta våningen. Låt mig bara dubbelkolla så att det är rätt rumsnummer om du är intresserad. Fråga gärna mer om du vill.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för bilder och länkar.
![]() Kolla gärna rumsnumret Tammis, även om jag har svårt att tro att de ger en ensam mamma med tonårsdotter ett sådant rum. men försöka går ju alltid. ![]() Funderar dock fortfarande på om det går att maila på svenska eller skall jag köra engelska? Kommer säkert med flera frågor närmare resan. Än är det lite avlägset men i 13 minusgrader känns det skönt att ha nått varmt att tänka på ![]() Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Svenska, så blir det Elena som svarar...
|
|
|||
|
|||
![]()
Snabb det där
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är roigt att läsa dessa positiva inlägg om Thassos då vi har bestämt oss för att boka en resa i veckan. Är dock lite ovan vid sidan och vet inte riktigt var jag skrver :-) Vi vill gärna hyra cyklar och funderar över detta, ska bo i Limenas på Lina. Läste ngn tråd och där stod det att det gick bra att cykla i stan men inte utanför? Några tips om cykling! Vi är ett medelålderspar, usch vad gammalt det lät, som åker. Kan tänka mig efter alla år i Grekland att det är en bra Ö att åka till med en tonårsdotter.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|