![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag har läst nygrekiska på universitetet och det var inte alls bra. Vi var ca 30 personen i varje grupp och vi gjorde samma saker om och om igen då det alltid var någon som inte förstod, hade gjort läxan mm. Det hela slutade med att jag slutade att gå dit och pluggade själv hemma och bara gick ca 3 ggr i månaden för att se var de var och lämnade in uppgifter som jag gjort för rättning. Sedan gjorde jag testen som man gör i slutet av maj och det var allt.
Det är sant att det är billigt men för mig gav det mig inte alls det jag ville ha. MVH Natalie |
|
|
||||
|
||||
|
Vad trist när min dotter läste på universitetet var det både närvaroplikt och enligt henne ganska bra undervisning. Eleverna delades in i olika klasser efter vilka förkunskaper som de hade. Alla testades före studierna påbörjades och slut tentamen som var både muntlig och skriftlig gjordes i juni sedan vårterminen avslutats. Kraven vid sluttentamen var ganska höga och flera studenter fick tenta om. Betygsskalan var 1-9 och hon klarade sig bra samt lärde sig att tala flytande grekiska. Hon behärskar även språket bra skriftligt och är fortfarande efter rätt många år nöjd med sitt utlandsspråkår.
Eva |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|