Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-25, 21:14
Ben Ben är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010
Standard Besöka öar, men i vilken ordning?

Hej. vi ska till Grekland i två veckor och efter några dagar i Aten tänkte vi besöka Santorino, Mykonos och Naxos. Är det någon som har råd om bästa ordningen att åka bland öarna.
Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 11:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Besöka öar, men i vilken ordning?

Citat:
Ursprungligen postat av Ben Visa inlägg
Hej. vi ska till Grekland i två veckor och efter några dagar i Aten tänkte vi besöka Santorino, Mykonos och Naxos. Är det någon som har råd om bästa ordningen att åka bland öarna.
Det beror på om det går några båtar från Mykonos till Naxos och Santorini. Enligt den tidtabell som finns nu gör det inte det. Men det kan ändras inför nästa års säsong. Om det skulle funka skulle jag valt att börja med Mykonos, sedan till Naxos och avsluta på Santorini. Det är en lång båtresa från Santorini till Pireus (Aten), därför föreslår jag att ni flyger inrikes till Aten. Då kanske ni till och med slipper en extra natt i Aten.
Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 17:30
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Besöka öar, men i vilken ordning?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det beror på om det går några båtar från Mykonos till Naxos och Santorini. Enligt den tidtabell som finns nu gör det inte det. Men det kan ändras inför nästa års säsong. Om det skulle funka skulle jag valt att börja med Mykonos, sedan till Naxos och avsluta på Santorini. Det är en lång båtresa från Santorini till Pireus (Aten), därför föreslår jag att ni flyger inrikes till Aten. Då kanske ni till och med slipper en extra natt i Aten.
Under 2009 och 2008 gick det båtar under tiden juli tom sept mellan Naxos och Mykonos varje dag. Andra vägen fanns också, men konstigt nog inte varje dag.
Jag skulle nog kastat om resväg. Börjat på Santorini sedan Naxos och sist
Mykonos. Det går inrikesflyg både från Santorini och Mykonos. Lite oftare
från Mykonos. Ingen större skillnad på kostnaden.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.