|
|||
|
|||
Flygstol påsken 2011
Hej alla Kreta-experter!
Jaha nu är påsklovet bokat! Flygstol till Chania, vilket leder till frågor! 1. Hur ofta går bussar till Paleochora? 2. Går bussarna direkt från flygplatsen eller måste jag ta mig in till Chania först? 3. Vilka hotell i Paleochora har enkelrum och har öppet i april? 4. Är det påsk i Grekland då och fullbokat eller kan man chansa och boka när man kommer ner? Jag har inte varit i Chania o Paleochora sedan sommaren 1979 eller var det 78? Det ska verkligen bli spännande! Gott Nytt År önskar Pyttan |
|
||||
|
||||
Sv: Flygstol påsken 2011
Det går bussar, fast inte så många från flygplatsen till Chania. Därifrån tar du Paleochorabussen. Tidtabell hittar du om du googlar på ktel. Har för mig att grekiska och svenska påsken är samtidigt nästa år.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Ja, vi gjorde samma resa i början av April 2010. Taxi in till bussterminalen i Chania, 17€ klockan 04.00 vid ankomsten. Så tog vi första morgonbussen till Paleochora med avgång 05.00 och ankomst vid pass halv sju på morgonen.
Vi hade förbokat på Haris Hotel och där väntade studio nr fyra med nyckeln i låset. Bra boende, och det fanns frukost att få redan från halvåtta på morgonen mot rimlig avgift. Vi skulle nog ändå drista oss föreslå att du förbokar när det är påskhelg. Du hittar kompletta busstidtabeller på KTEL-s hemsida (Bussbolaget) Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
Tack Gunilla, Arne och Birgitta för snabb info om både bussar o bra boende!
Det blir lite att fundera över men det är ju det som är så roligt med att åka flygstol. Det är så underbart att ha så många alternativ o möjligheter! God fortsättning på det nya året! Pyttan |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|