|
|||
|
|||
Restid Milos-Naxos?
Ska öluffa i sommar med start Aten, slut santorini.
Hade velat åka till Milos, men de andra öarna som vi ska åka till är i östra kykladerna, antagligen: naxos, amorgos, och någon av små kykladerna. Hur lång tid tar det mellan milos och naxos? Finns det några båtar som går så, eller har ni något annat reseförslag? Vill inte överge Milos då det verkar så fint, men kanske borde? Vi ska vara borta 15 dagar. |
|
||||
|
||||
Sv: Restid Milos-Naxos?
De båtar som går den sträckan nu i januari tar mellan 6-9 timmar. Hur det blir i sommar vet vi först när tidtabellerna är uppdaterade, vilket de bör vara i maj.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Men det kommer att ändras innan sommaren. /kimmen |
|
|||
|
|||
Jag kan ju svara på hur lång tid det tog förra sommaren, vi åkte mellan Milos och Naxos i juli med snabbfärja det tog ca: 3 timmar och kostade runt 55€ per skalle om jag inte minns fel.
Som lite kuriosa kan jag nämna att färjan till Milos från Athen tog myyycket längre tid då inga biljetter fanns kvar till snabbfärjan så vi fick åka med Agios gergios (stavning?) med den nätta restiden på 7½ timma. |
|
|||
|
|||
Oki, skönt, då går det iaf, gick den snabbfärja ofta förra sommaren? Ok, får se närmre sommaren. Tusen tack!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|